۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۸۱۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

لی جو یول رئیس بانک مرکزی کره جنوبی به منظور جلوگیری از بحران های مالی آتی و آسیب های دلار، با کشورهای متعددی پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده است. به همین دلیل رئیس جمهور کره جنوبی برای ۴ سال دیگر ریاست وی بر بانک مرکزی را تمدید نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد لی جو یول که یک دوره دیگر به عنوان رئیس بانک مرکزی کره جنوبی ابقاء شده است؛ یک کارشناس سیاست پولی است که پیمان های پولی دوجانبه متعدد کره جنوبی با اقتصادهای بزرگ را گسترش و توسعه داده است. وی همچنین به عنوان کسی که می تواند با بازار ارتباط برقرار کند شناخته می شود.

تصمیم مون جه این، رئیس جمهور کره برای تمدید چهارساله ریاست لی جو یول بر بانک مرکزی، تصمیم مهم و سرنوشت سازی است؛ چراکه آمریکا قصد دارد تا نرخ بهره را در سال جاری چندین بار افزایش دهد و انتظار می رود این اقدام آمریکا در بازارهای مالی جهان نوساناتی ایجاد نماید.

تحت ریاست و رهبری لی بر بانک مرکزی کره جنوبی، این کشور توانسته است چندین پیمان پولی دوجانبه با اقتصادهای بزرگ امضا کند. این پیمان ها جهت ایجاد یک شبکه ایمن در برابر بحران های مالی احتمالی آینده است.

کشور کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، با کشورهایی زیادی از جمله کانادا و سوئیس پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده است. همچنین به تازگی این کشور پیمان پولی خود با کشور چین را با ارزش بالاتر ۵۶ میلیارد دلار تمدید نموده است.

برخی از مقامات بانک مرکزی کره از حضور دوباره لی در بانک مرکزی استقبال نموده اند، چراکه معتقدند حضور وی می تواند به رفع سردرگمی بازار در برابر سیاست های پولی دولت کمک کند. همچنین حضور وی موجب می شود کشور کره جنوبی به نحو بهتری از شبکه قوی در همکاری با سایر بانک های مرکزی استفاده نماید.

بانک مرکزی کره جنوبی از طریق انعقاد پیمان های پولی متعدد با سایر کشورها به دنبال کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای ملی در تجارت و مبادلات مالی با سایر کشورها است.

منبع: یونهاپ نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.