۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۱۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک های مرکزی هند و امارات متحده عربی به منظور حذف دلار از مبادلات تجاری و استفاده از ارزهای ملی، اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه نموده اند. همچنین دو کشور با انعقاد این پیمان به دنبال افزایش میزان تجارت هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد هند و امارات متحده عربی به یک توافق تاریخی رسیده اند تا تجارت و مبادلات میان خود را با کنار گذاشتن دلار یا هر ارز خارجی دیگری انجام دهند. بر این اساس دو کشور توافق نموده اند تا تجارت دوجانبه را با استفاده از ارزهای ملی خود یعنی درهم و روپیه انجام دهند.

این توافقنامه به معنای صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های تجاری طرفین خواهد بود. همچنین با این اقدام تجارت میان دو کشور نیز به بالاترین سطح خود می رسد.

ناودپ سوری، سفیر هند در امارات گفته است که این توافق علاوه بر آن توافقنامه ها و یادداشت های تفاهمی است که در دیدار نخست وزیر دو کشور انجام شده است.

در توافق مربوط به استفاده از ارزهای ملی، دو کشور پیمان پولی دوجانبه منعقد کرده اند تا اعتبارات اسنادی میان خود را از این طریق گشایش نمایند.

طبق این پیمان پولی دو طرف قادر خواهند بود تا تجارت با یکدیگر را مستقیما با روپیه و درهم انجام دهند. لذا استفاده از دلار در مبادلات کنار گذاشته خواهد شد. این امر باعث می شود تا تجارت میان دو کشور رقابتی تر شود.

انعقاد پیمان پولی میان هند وامارات برای افزایش میزان تجارت این دو کشور لازم است؛ چراکه در طول سال های اخیر تبادلات تجاری این دو کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته و از ۱۸۲ میلیون دلار در سال ۱۹۸۲ به میزان ۵۳ میلیارد در حال حاضر رسیده است.

منبع: گلف تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.