۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۰۸۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ دسته: تولید
۰

تغییرات ناگهانی و مکرر قوانین و مقررات موجب کاهش سرمایه گذاری خارجی در اندونزی شده است. پیش بینی پذیری قوانین و مقررات از دلایل اصلی اقبال سرمایه گذاران خارجی و داخلی به منظور سرمایه گذاری بیشتر در یک کشور است.

به گزارش مسیر اقتصاد عدم پیش بینی پذیری در قوانین و مقررات اقتصادی اندونزی، باعث کاهش سرمایه گذاری خارجی در این کشور شده است. رئیس هیئت مدیره سرمایه گذاری اندونزی در روز جمعه گفت: عدم پیش بینی پذیری و تغییرات مکرر و ناگهانی در مقررات، سرمایه گذاران خارجی را از سرمایه گذاری در بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا دلسرد می کند.

سرمایه ها جذب کشورهای با ثبات می شوند

توماس لمبونگ در اوایل این هفته هشدار داد که اندونزی همواره در مقابل همسایگانی مانند فیلیپین، ویتنام و تایلند بازنده است. رئیس هیئت مدیره هماهنگی سرمایه گذاری، به روزنامه نگاران در روز جمعه گفت که تغییرات ناگهانی در قوانین باعث ایجاد بی ثباتی می شود. وی افزود: بی ثباتی و عدم پیش بینی پذیری برای سرمایه گذاران که سرمایه خود را در خطر می بینند، بسیار سخت و نگران کننده است. این در حالی است که قوانین تایلند و ویتنام و مالزی پیش بینی پذیری بیشتری دارند.

کاهش رشد اقتصادی اندونزی درپی کاهش سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی از تلاش های دولت برای ساده سازی مقررات تشکر می کنند. اما آن ها معتقدند که هنوز مقررات محدود کننده و بوروکراسی وجود دارد و باعث کندی فرآیندهاست.

اقتصاد اندونزی در سال های اخیر در حدود ۵ درصد رشد داشته است. اما سیاست گذاران باعث ناتوانی اقتصاد برای رشد بیشتر شده اند. این موضوع به دلیل کاهش مصرف و سرمایه گذاری است. چنانچه دولت شرایط را برای افزایش سرمایه گذاری فراهم نکند، امکان افزایش رشد اقتصادی این کشور فراهم نخواهد شد.

سال گذشته، اندونزی ۸.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را بر اساس واحد پول روپیه ثبت کرد. برای سال ۲۰۱۷، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش های غیر بانکی و نفت و گاز ۴۳۰.۵ میلیارد روپیه (۳۲ میلیارد دلار) بود. در سال ۲۰۱۶، برای سرمایه گذاری خارجی، افزایش ۸.۴ درصدی بر اساس روپیه گزارش شده است.

منبع : رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.