۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۰۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ دسته: دولت و حکمرانی، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

اجرای پروژه های عمرانی در ایالت های سند و پنجاب پاکستان از طریق روش مشارکت عمومی خصوصی (PPP) راه را برای گسترش دامنه این نوع همکاری ها در این کشور، برای دستیابی به توسعه پایدار هموار کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد پروژه هایی که اخیرا از طریق مشارکت عمومی خصوصی ( PPP ) در ایالت های سند و پنجاب کشور پاکستان اجرا شده است، با موفقیت همراه بوده است. این موفقیت ها موجب شده است نگرانی ها در مورد این نوع مشارکت در پاکستان برطرف شود.

مزایای استفاده از ظرفیت های مشارکت عمومی خصوصی، به طور قابل توجهی فراتر از حد انتظار کاربران مستقیم این پروژه ها بوده است و راه را برای گسترش دامنه همکاری های عمومی خصوصی در پاکستان برای دستیابی به توسعه پایدار هموار کرده است.

مشارکت عمومی خصوصی به دنبال برقراری تعادل بین بخش عمومی و خصوصی، ریسک و پاداش و همچنین هزینه و سود، به ویژه در کشورهایی است که دارای منابع اندکی دارند و بخش قابل توجهی از جمعیت و منابع مالی آن ها خارج از مسیر اصلی اقتصاد قرار دارد.

مشارکت عمومی خصوصی توافقی بین دولت و بخش خصوصی به منظور واگذاری دارایی ها یا خدمات عمومی از طریق سرمایه گذاری ویا مدیریت بخش خصوصی برای یک دوره زمانی مشخص است.  

مشارکت عمومی خصوصی مستلزم آن است که تخصیص ریسک به شرکا و پرداخت ها به بخش خصوصی بر اساس استانداردهای عملکردی قابل اندازه گیری از پیش تعیین شده به روشنی تعریف شود.

تحقیقات قبلی نشان داد که همه دولت های ایالتی در پاکستان به منظور پاسخ گویی موثر به نیازهای توسعه ای، به دنبال مشارکت با بخش خصوصی از طریق مدل مشارکت عمومی خصوصی بودند.

منبع: داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.