۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۹۵۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ دسته: انرژی
۰

دولت کره جنوبی در ادامه توسعه سریع صنعت پتروشیمی خود، به دنبال ایجاد منطقه ای برای استقرار صنعت پتروشیمی با تکنولوژی ها پیشرفته است. این اقدام دولت کره جنوبی به منظور توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کره جنوبی قصد دارد مجموعه پتروشیمی خود را در شهر دائسان در استان چونگ‌چئونگ جنوبی ارتقا دهد و منطقه پتروشیمیایی جدیدی را  به وسعت ۲ میلیون متر مربع احداث نماید. دائسان شهر بندری در کره جنوبی است که بیشتر صنایع پتروشیمایی کره جنوبی در این منطقه قرار گرفته است.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی هفته گذشته اعلام داشت که این توسعه سبب می شود مجموعه صنعتی دائسان به عنوان خوشه اصلی کشور در رابطه با فناوری های پیشرفته پتروشیمی شناخته شود.

وی افزود: «ما زیست‌بومی ایجاد خواهیم کرد که شرکت های شیمیایی کوچک و بزرگ بتوانند همکاری هایشان را محکم‌تر کنند».

مجموعه شیمیایی دائسان غول‌های بزرگ پتروشیمی نظیر لوته کمیکال (Lotte Chemical) و هانوا توتال (Hanwha Total) را در خود جای داده است. به علت کمبود زمین، آب و برق، شرکت های خصوصی قادر به توسعه امکانات خود نبودند و از این رو دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است از ابزارهای حمایتی برای توسعه این منطقه استفاده کند.

انتظار می رود با حمایت دولت کره جنوبی شرکت های شیمیایی سرمایه گذاری های خود در این مجموعه را افزایش دهند. بر اساس یک مطالعه دولتی انجام شده انتظار می رود شرکت های شیمیایی به اندازه ۱۰ تریلیون وون(۹ میلیارد دلار) در مجموعه دائسان سرمایه گذاری کنند.

لوته کمیکال اعلام داشته است که سه تریلیون وون(۲.۷ میلیارد دلار) را به این مجموعه تزریق می نماید و ۸۷۰ نفر را استخدام می کند.

دولت همچنین تصمیم گرفته است تا از شرکت های شیمیایی در مجموعه پتروشیمی اولسان در استان گیئونگ‌سانگ جنوبی نیز حمایت کند تا امکانات قدیمی اش تعویض شده و برای صنایع خودرو و کشتی سازی مواد اولیه با ارزش افزوده بالا تولید کند.

منبع: پالس نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.