۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۷۷۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

مرکز تحلیلی روسیه از طریق همکاری و تعامل سازنده با نهادهای تصمیم گیر دولتی، به سیاست گذاری و تهیه پیش نویس قوانین و برنامه های راهبردی برای بخش های مختلف این کشور می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی مسیر اقتصاد مرکز تحلیلی روسیه یک نهاد علمی تخصصی زیر نظر دولت این کشور است که در مورد طیف وسیعی از مسائل اقتصادی و اجتماعی این کشور گزارشات تحلیلی را ارائه می دهد. این مرکز غیر انتفاعی گزارشات تحلیلی را برای دولت روسیه و تمامی ارگان های دولتی به منظور رفع مشکلات در حوزه های مختلف ارائه می دهد.

پیش نویس قوانین مهم توسط مرکز تحلیلی روسیه

مرکز تحلیلی روسیه تاکنون بیش از ۲۵ پیش نویس قانون را برای دولت روسیه تهیه و تدوین کرده است. تمامی تجزیه و تحلیل و بررسی های کارشناسی این مرکز تحلیلی توسط کارشناسان و دپارتمان های تخصصی صورت گرفته است.

در ادامه به ۶ مورد از مهم ترین قوانینی که توسط مرکز تحلیلی روسیه پیشنویس آن تهیه شده است اشاره می شود:

۱- تهیه و تدوین پیش نویس قانون بودجه

۲- تهیه و تدوین پیش نویس قانون مالیات ها

۳- تهیه و تدوین پیش نویس قانون جرائم

۴- تهیه و تدوین پیش نویس قانون املاک و زمین

۵- تهیه و تدوین پیش نویس قانون دادگاه ها

۶- تهیه و تدوین پیش نویس قانون بازار های سهام

همکاری با سیاستگذاران روسیه در تهیه و تدوین سیاست ها

سیاستگذاران روسیه و محققان و تحلیلگران مرکز تحلیلی روسیه به منظور افزایش همکاری با یکدیگر در جلسات و نشست های علمی دولت حضور پیدا می کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را در مورد سیاست های اقتصادی و اجتماعی بگیرند.

پس از حضور در نشست ها و جلسات دولت، تحلیلگران این مرکز به بررسی و تجزیه و تحلیل مسائل و سیاست های مد نظر می پردازند. در ادامه پیش بینی های این مرکز در مورد استراتژی هایی که توسط سیاستگذاران دولت صورت می گیرد، ارائه می شود. این پیش بینی ها و پیشنهادات در قالب های مختلف مانند گزارش و یا تحلیل مسائل ارائه می گردد.

علاوه بر ارائه گزارشات تحلیلی و به منظور اثرگذاری بیشتر، مرکز تحلیلی روسیه کارگاه های آموزشی، کنفرانس، انجمن های بین المللی و نشست های علمی نیز برگزار می کند.

اقدامات کلیدی مرکز تحلیلی روسیه در حال حاضر

  • تهیه یک برنامه و مسیر درست  و چشم انداز جهانی روسیه در بازار انرژی تا سال ۲۰۴۰
  • پشتیبانی از برنامه های دولت و نوآوری در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی
  • نظارت بر برنامه های و اقدامات وزارتخانه های دولت
  • پشتیبانی و مدیریت استراتژیک در مناطق مختلف روسیه
  • تصویر سازی از برنامه های دولت برای همه اقشار روسیه

شبکه مشاوران بین المللی

یکی از فعالیت های مهم مرکز تحلیلی روسیه، شبکه مشاوران بین المللی است که به جذب کارشناسان و تحلیلگران می پردازد. هدف این شبکه تجزیه و تحلیل مسائل و سیاست ها است و در قالب آن مرکز تحلیلی روسیه از دیدگاه ها و نظرات کارشناسان بین المللی به منظور حل مسائل و مشکلات کشور استفاده می کند. شبکه مشاوران مرکز تحلیلی روسیه از فارغ التحصیلان دانشگاه ها، متخصصان جوان و دانش پژوهان تشکیل شده است.

مرکز تحلیلی روسیه برای ارائه تبادل بهترین راهکار ها و تجربیات در حال ایجاد مشارکت با مراکز پیشرو و صاحب فکر همچون دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و اندیشکده ها در سراسر جهان است که می تواند جامعه را به سمت نوآوری و تصمیم گیری خلاق، هدايت نماید.

برگرفته از: مرکز تحلیلی روسیه و پاپ فلاک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.