۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۶۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس بانک مرکزی آلمان معتقد است تداوم سیاست آمریکا در زمینه افزایش تعرفه واردات کالاها، موجب می شود دیگر کشورها نیز به اعمال محدودیت های وارداتی روی بیاورند که در نهایت به جنگ تجاری ختم خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد جنس ویدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان گفت: «اقدام اخیر آمریکا در زمینه افزایش تعرفه واردات، احتمال وقوع جنگ تجاری را افزایش می دهد.»

ویدمن با بیان اینکه در صورت وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا، هر دو طرف بازنده خواهند بود، گفت: «اعمال سیاست های محدودکننده تجارت به طور معمول پاسخ طرف های مقابل را درپی دارد. اعمال محدودیت های تجاری به طور متقابل نیز در نهایت به تنازع و جنگ تجاری منجر می شود.»

دونالد ترامپ در طول یک سال اخیر بارها از سیاست های تجاری اتحادیه اروپا انتقاد کرده است و سیاست های تجاری این اتحادیه را «بسیار غیر منصفانه» دانسته است.

رئیس بانک مرکزی آلمان معتقد است گرچه آمریکا بسیاری از فرصت های شغلی خود را به کشور چین داده است، اما در عین حال تجارت خارجی فرصت های شغلی با درآمدهای بالایی را در این کشور ایجاد کرده است. علاوه بر این واردات کالاهای چینی موجب کاهش قیمت محصولات مصرفی در داخل کشور آمریکا شده است.

رئیس بانک مرکزی آلمان در حال حاضر مسئولیت بزرگ تعیین نرخ بهره را نیز در بانک مرکزی اتحادیه اروپا به عهده دارد. وی معتقد است گرچه بازار آزاد و جهانی سازی به افزایش منافع اقتصادی منجر می شود اما اگر برای توزیع مناسب این منافع تدبیری اندیشیده نشود، کل روند جهانی سازی زیر سئوال می رود.

برای جلوگیری از اثرات منفی جهانی سازی، ویدمن بهبود نظام آموزشی، بهبود شرایط بازار کار و بازار کالا و همچنین اتخاذ سیاست های اقتصادی مناسب از سوی دولت ها را راهکارهایی لازم عنوان کرد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.