۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۰۹۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

در طول سال های اخیر و درپی افزایش میزان تولید گندم در روسیه، این کشور توانسته است به بزرگترین تأمین کننده گندم سودان تبدیل شود. در سال جاری میزان صادرات گندم روسیه به سودان ۸۷ درصد افزایش یافت و به ۸۲۰ هزار تن رسید.

به گزارش مسیر اقتصاد مسئولین دولتی روسیه از افزایش ۸۷ درصدی صادرات گندم به سودان خبر دادند. روسیه در حال حاضر یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان محسوب می شود که در حال پیشی گرفتن از سایر رقبای بین المللی است.

برنامه ریزی دولت روسیه برای افزایش صادرات گندم به سودان

کشور آفریقایی سودان هفتمین مشتری گندم روسیه است که طبق آمارهای رسمی روسیه در فصل جاری، صادرات گندم به این کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

به گفته ی مقامات سودانی این کشور تا سال ۲۰۱۴ میلادی هیچ گندمی از کشور روسیه وارد نمی کرد؛ اما تولیدکنندگان روسی در سال های اخیر بازار مصرفی سودان را از سایر تولیدکنندگان اروپایی و استرالیایی به خود اختصاص داده اند و در سال ۱۷-۲۰۱۶ به بزرگترین تامین کننده گندم سودان تبدیل شدند. به گزارش سفارت سودان در مسکو در سال مالی جاری صادرات گندم روسیه به این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

دولت روسیه طی سال گذشته حدود ۸۲۱ هزار تن گندم به سودان که پنجمین وارد کننده گندم در قاره آفریقا محسوب می شود، صادر کرد. در نمودار زیر میزان واردات گندم ۵ واردکننده بزرگ در قاره آفریقا نشان داده شده است.

تامین امنیت غذایی سودان در گرو واردات گندم از روسیه 

طبق اعلام مقامات دولتی سودان، این کشور قرار است به ۸۰۰ هزار خانوار خود یارانه پرداخت نماید و قیمت نان را در این کشور آزاد کند. انتظار می رود اجرایی شدن این اقدام به افزایش واردات گندم منجر شود.

سفیر سودان در روسیه اخیرا اعلام کرد: آزادسازی قیمت گندم و نان در این کشور باعث افزایش رقابت بین صادرکنندگان خواهد شد و در این راستا از دولت روسیه انتظار می رود بهترین شرایط را برای تامین موجودی این غذای استراتژیک فراهم کند.

نادیر یوسف سفیر سودان در روسیه گفت: کشورش برنامه ریزی ویژه ای برای واردات حدود ۱.۵ میلیون تن گندم از روسیه دارد و مسئولین بخش کشاورزی سودان در حال مذاکره با مقامات این کشور هستند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.