۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۸۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

درپی افزایش تعرفه واردات لباسشویی توسط دولت آمریکا، شرکت ال جی اعلام کرد رقابت پذیری محصولات این شرکت در بازار آمریکا کاهش خواهد یافت.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا به تازگی به منظور حمایت از محصولات تولید داخلی، تعرفه واردات ماشین لباسشویی را افزایش داده است.

بر این اساس تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات ماشین لباسشویی به آمریکا اعمال خواهد شد. علاوه بر این درصورتی که میزان واردات در هر سال از میزان ۱.۲ میلیون واحد بیشتر شود، به طور خودکار تعرفه واردات به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

شورای تجارت خارجی آمریکا مسئول رصد و قاعده گذاری در مورد تعرفه واردات در این کشور است. پیش از این این نهاد در رسیدگی به شکایت شرکت تولیدکننده لوازم خانگی آمریکایی، اعلام کرده بود واردات بیش از حد در این حوزه موجب متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی آمریکا شده است.

درپی این اقدام جان آبت، رئیس مشترک شرکت ال جی ضمن اشاره به کاهش رقابت پذیری محصولات این شرکت در بازار آمریکا گفت: «با اعمال تعرفه های جدید مشتریان آمریکایی باید پول بیشتری برای خرید محصولات ال جی بپردازند. هر ماشین لباسشویی ال جی در آمریکا دست کم به میزان ۵۰ دلار گران تر خواهد شد.»

پیش از این نیز شرکت ال جی در بیانیه ای رسمی از افزایش تعرفه واردات ماشین لباسشویی توسط دولت آمریکا ابراز تأسف کرده بود.

هدف اصلی آمریکا از افزایش تعرفه واردات، جلوگیری از واردات گسترده محصولات دو شرکت ال جی و سامسونگ بوده است. این دو شرکت به تازگی اقدام به تأسیس کارخانه در داخل آمریکا نموده اند تا با ساخت محصولات خود در این کشور از پرداخت تعرفه واردات بیشتر جلوگیری نمایند.

کارخانه تولید لوازم خانگی سامسونگ در آمریکا به تازگی به بهره برداری رسیده است و شرکت ال جی نیز تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت خود را افتتاح خواهد کرد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.