۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۷۲۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مقامات شرکت ویرپول، بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی آمریکایی با تشکر از تصمیم دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات، اعلام کردند سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال خود را افزایش می دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا به تازگی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی تعرفه واردات ماشین لباسشویی و سلول های خورشیدی را افزایش داده است.

در حال حاضر دو برند کره ای ال جی و سامسونگ سهم قابل توجهی از بازار ماشین لباسشویی در کشور آمریکا دارند. افزایش تعرفه واردات این محصول نیز درپی شکایت شرکت ویرپول، که تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی در کشور آمریکا محسوب می شود، انجام گرفته است.

مقامات شرکت ویرپول با ابراز قدردانی و خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات ماشین لباسشویی، اعلام کردند به زودی بر میزان اشتغال خود در داخل آمریکا خواهند افزود.

این شرکت اعلام کرده است در اولین برنامه بیش از ۲۰۰ کارمند جدید در یکی از کارخانجات خود استخدام خواهد کرد. مقامات شرکت ویرپول همچنین وعده داده اند بر میزان سرمایه گذاری خود در بخش تولید و همچنین تحقیق و توسعه نیز می افزایند.

جف فتینگ از مقامات شرکت ویرپول در این خصوص گفت: «اقدام دولت در افزایش تعرفه واردات یک پیروزی بزرگ برای کارگران آمریکایی محسوب می شود. دولت کنونی آمریکا تنها از قوانین موجود در راستای تحقق تجارت منصفانه پیروی می کند و این اقدام موجب خواهد شد تولیدکنندگان و کارگران آمریکایی بتوانند رقابت پذیری خود را در برابر محصولات وارداتی افزایش دهند. این اقدام همچنین به افزایش سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال در داخل کشور نیز منجر خواهد شد.»

حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر محصولات وارداتی یکی از شعار های اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بوده است. اقدام اخیر دولت در راستای افزایش تعرفه واردات ماشین لباسشویی و سلول های خورشیدی نیز در راستای تعهد ترامپ به وعده های خود ارزیابی شده است.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.