۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۶۸۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ دسته: انرژی
۰

کره جنوبی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی قصد دارد تعرفه ۸.۶۸ درصدی را بر واردات فیلم پلی اتیلن ترفتالات (PET) از کشور تایوان اعمال نماید.

 

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرد کارخانه‌های پتروشیمی تایوانی با شکستن نرخ کالاها به صنعت این کشور ضربه زده‌اند.

وی همچنین اظهار داشته‌است که کمیسیون بازرگانی کره (KTC) پس از بررسی‌های جامع، پیشنهاد وضع تعرفه ۶.۸ درصدی ضد دامپینگ بر سازندگان فیلم پلی اتیلن ترفتالات (PET) در تایوان را داده‌است.

فیلم PET یک ماده تولیدی در صنعت پتروشیمی است که به طور گسترده در تولید محصولاتی از جمله مواد بسته‌بندی، پنل‌های انرژی خورشیدی، نوار چسب و نمایشگرهای کریستال مایع مورد استفاده قرار می گیرد.

KTC پیشنهاد کرده‌است که وزارت برنامه‌ریزی و اقتصاد کره جنوبی (MOSF) تعرفه‌های ضد دامپینگ لازم را علاوه بر تایوان، بر سازنده‌های فیلم PET در تایلند و امارات متحده نیز وضع کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کره جنوبی، تعرفه‌های ضد دامپینگ این کشور برای کارخانه‌های تایلندی حدود ۴ درصد و برای کارخانه‌های اماراتی بین ۸ تا ۶۱ درصد خواهند بود.

تایوان پس از ژاپن، چین و تایلند چهارمین فروشنده فیلم PET به کره جنوبی است، و از سال ۲۰۱۵ تا کنون به ترتیب معادل ۱۷ میلیون، ۱۸.۴ میلیون و ۲۱.۷ میلیون دلار  به این کشور فروش داشته ‌است. سهم تایوان از کل بازار این محصول در طول سه سال اخیر بیش از ۴ درصد بوده است.

انتظار می‌رود که وضع تعرفه ضد دامپینگ، بر رقابت پذیری کارخانه‌های تایوانی تولید فیلم PET در بازار کره جنوبی اثری منفی بگذارد.

پیش از این نیز در ماه نوامبر سال گذشته، وزارت برنامه ریزی و اقتصاد کره جنوبی، تعرفه ضد دامپینگ مقدماتی ۵.۲ درصدی را بر صادرکننده‌های تایوانی فیلم PET اعمال کرده بود.

منبع: TAIPEI TIMES



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.