۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۵۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ دسته: انرژی
۰

شرکت عربستانی آرامکو به تازگی قراردادهایی در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی با شرکت های خارجی منعقد نموده است. هدف عربستان از این قراردادها حرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در صنعت پتروشیمی است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت بیرج اند آیرون شیکاگو امروز اعلام کرد که یک توافق توسعه مشترک در صنعت پتروشیمی با شرکت آرامکو عربستان منعقد کرده است. این توافق به منظور توسعه، تجاری سازی و بازاریابی فناوری های نوآورانه و جدید مواد شیمیایی از  نفت خام منعقد شده است و شرکت های Chevron Lummus Global (CLG) ،CB&I و  Chevron USA Inc در آن همکاری دارند.

بر اساس این توافق شرکت های آرامکو عربستان،  CB&Iو CLG یک مجتمع واحدی از فرآیندهای فناوری پیشرفته را برای تولید محصولات پتروشیمی با ارزش بالا از نفت خام توسعه خواهند داد.

به طور خاص، فناوری کراکینگ اتیلن شرکت پتروشیمی  CB&I و فناوری های پردازش آبی شرکت  CLG ترکیب شده با فناوری حرارتی نفت خام به مواد شیمیایی (TC2C ™) اختصاصی شرکت آرامکو عربستان، برنامه کار و مذاکرات را برای این توسعه مشترک فراهم خواهد کرد.

دنیل ام مک کارتی (Daniel M. McCarthy) ، معاون اجرایی فناوری CB&I گفت: همکاری با شرکت آرامکو عربستان برای توسعه رقابتی ترین فرآیند تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی، افتخاری برای این شرکت محسوب می شود.

مک کارتی افزود : در حال حاضر در بازار حرکت به سمت تولید محصولات پتروشیمی با ارزش بیشتر مانند اتیلن، پروپیلن، بوتادین و آروماتیک تقویت شده است. کشورها در تلاش هستند محصولات با ارزش افزوده بیشتر را به طور مستقیم از نفت خام تولید کنند. محدوده فناوری ها و کاتالیست های شرکت های  CB&I و CLG در این صنعت بی نظیر است و شامل تمام پروسه های مربوط به پالایشگاه و پتروشیمی است که بنیان قوی این توسعه مشترک را فراهم می کند.

منبع: CBI



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.