۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۲۵۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ دسته: پول و بانک
۱

بانک اسلامی دبی پس از انتشار موفق یک میلیارد دلار صکوک ۵ ساله در سال گذشته که با همکاری ۹ بانک بین المللی انجام شد، درحال برنامه ریزی برای انتشار ۷۵۰ میلیون دلار صکوک جدید است. این اقدام در راستای برنامه انتشار ۵ میلیارد دلار اوراق اسلامی است.

به گزارش مسیر اقتصاد انتظار می رود که بانک اسلامی دبی در هفته آینده نسبت به انتشار ۷۵۰ میلیون دلار اوراق اسلامی بر پایه دلار آمریکا اقدام نماید.

بانک اسلامی دبی بزرگترین بانک مطابق با دین اسلام در امارات متحده عربی به شمار می رود. همچنین طبق گزارشات، ۲۶ درصد افزایش در سود خالص چهار ماهه چهارم این بانک مشاهده می شود.

این بانک همچنین اعلام کرده است که برای انتشار اوراق قرضه اسلامی یا صکوک یک گروه از بانک ها از جمله اچ.اس.بی.سی و استاندارد چارترد را منصوب کرده است.

عدنان شلوان، مدیر اجرایی بانک اسلامی دبی در یک کنفرانس تلفنی گفت: این بانک در حال بررسی گزینه های افزایش سرمایه از جمله اوراق اسلامی جهت اقدام در سال ۲۰۱۸ است.

شایان ذکر است که در ماه فوریه سال گذشته (بهمن ماه ۱۳۹۵)، بانک اسلامی دبی یک میلیارد دلار اوراق صکوک پنج ساله منتشر کرد. این اقدام توسط گروهی متشکل از نه بانک شامل ABC بحرین، NBD Capital امارات، HSBC، بانک ملی ابوظبی، KFH Capital کویت، Maybank Investment Bank مالزی، بانک اسلامی شارجه، استاندارد چارترد و همچنین خود بانک اسلامی دبی، انجام شد.

گفتنی است بانک اسلامی دبی دارای رتبه A3 توسط موسسه رتبه بندی Moody’s و همچنین رتبه A توسط Fitch است.

انتشار ۷۵۰ میلیون دلار صکوک، بخشی از برنامه ۵ میلیارد دلاری انتشار صکوک در امارات محسوب می شود.

منبع: Arabian Business

  1. با سلام وخسته نباشید
    من فقط يه سوال دارم که خیلی ذهن منو درگیرکرده .ممنون میشم جواب سوال منو بدین.
    آیا مدیراجرایی بانک اسلامی آقای عدنان میخوان به زبان فارسی هم مکالمه ونوشتاری مسلط هستند يا نه??باتشکر

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.