۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۰۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شرکت ال جی کره جنوبی اعلام کرد تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک کارخانه تولید ماشین لباسشویی در آمریکا راه اندازی خواهد کرد. این اقدام درپی افزایش تعرفه واردات از سوی آمریکا انجام می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت کره ای تولیدکننده لوازم خانگی ال جی اعلام کرد قصد دارد به منظور تولید بخشی از محصولات خود در داخل آمریکا، یک کارخانه جدید تولید ماشین لباسشویی در این کشور راه اندازی نماید.

بر اساس اعلام شرکت ال جی کارخانه جدید این شرکت در آمریکا از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

پیش از این شرکت سامسونگ نیز کارخانه تولید محصولات خود در آمریکا را راه اندازی کرده بود. این اقدامات این شرکت بزرگ کره ای بعد از آن صورت گرفته است که آمریکا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، اقدام به افزایش تعرفه واردات محصولات این دو شرکت بزرگ کره ای نموده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی وزارت تجارت خارجی آمریکا درپی شکایت تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، شرکت های سامسونگ و ال جی را به فروش ارزان قیمت محصولات خود در آمریکا متهم نمود و اعلام کرد تعرفه واردات لباسشویی با برند این دو شرکت را افزایش می دهد.

دو شرکت سامسونگ و ال جی، پیش از این نیز برنامه ای در زمینه افزایش میزان تولید در آمریکا داشته اند، اما اعمال قانون افزایش تعرفه واردات از سوی دولت آمریکا موجب شد هر دو شرکت کره ای را در انجام این امر تسریع نمایند.

وضع تعرفه واردات یکی از مهم ترین ابزار های دولت آمریکا برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و الزام شرکت ها به تولید محصولات خود در این کشور است که در طول سال ۲۰۱۷ میلادی بارها مورد استفاده این کشور قرار گرفته است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.