۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۹۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ دسته: تجارت و دیپلماسی کارشناس: حسین عطااللهی
۰

طراحی نظام های پرداخت جدید دیجیتالی و با پشتوانه طلا از سوی برخی شرکت ها آغاز شده است. این نظام های پرداخت جایگزینی مناسب برای نظام های قدیمی و متمرکز خواهند شد.

به گزارش مسیر اقتصاد حتی مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتالی نیز اذعان می کنند که سیستم های پولی و مالی آینده به نحوی با فناوری بلاک چین متحول خواهند شد.

نظر تحلیلگران بر سر اینکه آیا پول های آینده ارزهای غیرمتمرکزی مانند بیت کوین یا لیت کوین خواهد بود یا اینکه ارزهایی خواهند بود که به وسیله منابعی مانند طلا یا نفت پشتیبانی خواهند شد، متفاوت است.

از آنجایی که رونق ارزهای دیجیتالی در واقع از اوایل سال ۲۰۱۷ شروع شد، تعدادی از شرکت ها ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا را ایجاد کرده اند.

شرکت ها به دنبال ایجاد نظام پرداخت جدید برای تجارت

برخی شرکت ها نه تنها به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتالی هستند که توسط فلزات گرانبها پشتیبانی می شود، بلکه با گذشت زمان پلتفرم های سیستم پرداخت برای تجارت را نیز ایجاد خواهند کرد که ارزهای دیجیتالی از قبیل بیت کوین در دهه گذشته برای ایجاد آن ناموفق بوده اند.

به عنوان نمونه تیم پیورگلد(Puregold) به دنبال این است که مشکلات پرداخت را با توسعه یک ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا و ایجاد یک بستر پرداخت حل کند. پیورگلد یک تیم با تجربه چندین ساله در زمینه فناوری مالی را از سراسر جهان جذب کرده است.

شکل دیجیتالی طلا برای استفاده به عنوان سیستم پرداخت

این تیم قصد دارد سکه های اولیه پیشنهادی مختص خود را راه اندازی کند. این نوع ارز به صورت رمزنگاری شده است و توسط طلا پشتیبانی می شود. در انجام این کار، آن ها چشم انداز خود درباره پذیرش سراسری طلا به عنوان ارز بین المللی واقعی در تمام معاملات تجاری را سرعت خواهند بخشید.

پیورگلد به طور هوشمندانه ویژگی های کلیدی طلا(ثبات، قابل پیش بینی بودن و غیره) را با تقاضای فزاینده مصرف کننده برای دارایی های دیجیتالی تطابق داده است و از آن برای ایجاد ارز دیجیتالی با قابلیت معامله و دسترسی استفاده کرده است.

حل مشکلات قدیمی نگهداری طلا با فناوری های دیجیتالی

به شکل مؤثری دیجیتالی کردن طلا این مشکل قدیمی چند صد ساله را حل می کند. چراکه در زمان های قدیم مردم مجبور به خرید شمش های طلا، بررسی و قرار دادن آن ها در یک مکان امن بودند. این فرایند برای مردم بسیار سخت بوده است. همچنین طلا همیشه با دشواری نگهداری و نقل و انتقال مواجه بوده است.

پیورگلد از اهرم بلاک چین برای تسریع این روند استفاده می کند و محافظت از طلا را آسانتر و نقل و انتقال آن را ارزانتر می کند. لذا محافظت از دارایی ها در مقابل سرقت نیز بهتر می شود و تجار و مصرف کنندگان بدین وسیله قادر خواهند بود از طلا به عنوان ارز اصلی تمام معاملات خود استفاده کنند.

نظام پرداخت با پشتوانه طلا، جایگزین نظام های قدیمی

پیورگلد یک پلتفرم مالی آنلاین ارائه می دهد که مشتریان قادر به خرید و فروش طلا در قالب آن هستند. همچنین از طلا به عنوان وسیله پرداخت هنگام خرید کالاها و خدمات استفاده می کند. این ویژگی منحصر به فردی را در عرصه مبادلات الکترونیکی طلا خواهد گذاشت.

با نوآوری و تخصص فراوان در این حوزه سکه های اولیه پیشنهادی اولین دروازه های پرداختی هستند که به شکل رمزگذاری و با پشتیبانی طلا برای ارائه خدمات به مشتریان ایجاد شده اند. ارز پیورگلد بر مبنای اکوسیستم اتریوم توسعه یافته است و تمام مزایای بلاک چین از قبیل امنیت، غیرقابل تغییر بودن، غیر متمرکز بودن و غیره را دارد.

بر خلاف نظام های پرداختی از قبیل سوئیفت مزایای این نوع از سیستم های پرداخت این است که نقل و انتقالات تجاری را تسهیل می کند. از طرفی در این شیوه پرداخت، تمرکز در اختیار کشورهای خاص نیست و تمام اعضا دارای نقش یکسانی هستند و لذا امکان ایجاد محدودیت و تحریم بر سر راه سایر کشورها وجود ندارد.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.