۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۳۸۹ ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ دسته: مسکن
۰

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به درخواست فعالین کسب و کار این کشور اعلام کرد دولت قصد دارد نرخ مالیات فعالیت های مولد را در بخش ساختمان کاهش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد شهید خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در سخنانی به ارائه توضیحاتی در خصوص نرخ مالیات بر فعالیت ها در این کشور پرداخت.

کشور پاکستان نرخ های مالیاتی بالایی بر حوزه های مختلف از جمله مالیات بر عایدی سرمایه وضع نموده است. این مسئله موجب شده است فعالین کسب و کار در داخل این کشور مسئله کاهش نرخ مالیات را مطرح نمایند.

نخست وزیر پاکستان نیز در همین راستا اعلام کرده است نرخ مالیات را در بخش های مولدی همچون احداث زیرساخت ها همچون انتقال گاز، آب و برق و پروژه های مسکن اجتماعی کاهش خواهد داد.

بخش ساختمان در کشور پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به نوعی ستون فقرات اقتصاد ملی این کشور محسوب می شود. بخش ساختمان سهم قابل توجهی از اشتغال نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و بدون مهارت کشور پاکستان را به خود اختصاص داده است.

از این رو بر اساس اعلام نخست وزیر پاکستان دولت این کشور قصد دارد نرخ مالیات را در فعالیت های ساختمانی مولد کاهش دهد.

مدیر انجمن سازندگان کشور پاکستان نیز با بیان اینکه به دلیل قوانین سختگیرانه این بخش از اقتصاد پاکستان با مشکلات جدی مواجه است از نخست وزیر پاکستان درخواست کرد شرایط را برای افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این حوزه فراهم نماید.

به گفته مدیر انجمن سازندگان کشور پاکستان در حال حاضر میزان ایجاد اشتغال در بخش ساختمان این کشور منفی است و بسیاری از نیروی کار در این بخش شغل خود را از دست داده اند. یکی از دلایل اصلی این روند منفی ممنوعیت ساخت ساختمان های بلندمرتبه در شهرهای بزرگ پاکستان عنوان شده است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.