۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

مسئله بدهی های خارجی یکی از چالش هاس اساسی دولت پاکستان است و این کشور قصد دارد برای بازپرداخت ۱۰ میلیارد دلار از بدهی های خود در ۶ ماه آینده، از بانک های خارجی استقراض نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت پاکستان در حال آماده سازی برای استقراض بیش از ۱۰ میلیارد دلار منابع خارجی برای بازپرداخت بدهی های خارجی خود است.

دولت پاکستان در طول سال های اخیر مبالغ زیادی را از نهادهای مالی و جهانی خارجی به عنوان وام برای تأمین مالی پروژه های داخلی دریافت نموده است.

بر اساس خبرهای منتشر شده تا ۶ ماه آینده بیش از ۱۰ میلیارد از بدهی های خارجی کشور پاکستان به زمان سررسید خود می رسد و دولت پاکستان باید این مبلغ را به طلبکاران خارجی پرداخت نماید.

۳.۵ میلیارد دلار از این ۱۰ میلیارد دلار بدهی دولت پاکستان به صندوق بین المللی پول است که بزرگترین طلبکار دولت این کشور محسوب می شود.

دولت پاکستان دیگر نهادهای طلبکار را اعلام نکرده است اما ۶.۵ میلیارد دلار دیگر قرار است به نهادهایی بازپرداخت شود که دولت این کشور به منظور جبران کسری تراز تجارت خارجی از آن ها وام دریافت کرده است.

میزان صادرات کشور پاکستان هر ساله چندین میلیارد دلار از مقدار واردات کمتر است و این مسئله موجب شده است دولت این کشور برای جبران کسری تراز تجارت خارجی از منابع خارجی وام دریافت نماید.

دولت پاکستان قصد دارد برای تهیه ۱۰ میلیارد دلار با بانک های بین المللی وارد مذاکره شود و از آن ها وام دریافت نماید. در حال حاضر مسئله بدهی های خارجی یکی از مشکلات اساسی دولت پاکستان محسوب می شود.

دارایی های خارجی کشور پاکستان در طول سال های اخیر به دلیل بازپرداخت بدهی های خارجی کاهش یافته و در حال حاضر به حدود ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: نیشن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.