۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۱۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

سیستم پرداخت طراحی شده به وسیله فناوری بلاک چین که توسط طلا پشتیبانی می شود، دلار بدون پشتوانه را از جهان حذف خواهد کرد و نیاز به سیستم مالی غربی جهت تسویه و پرداخت مبادلات را از بین خواهد برد.

به گزارش مسیر اقتصاد در حالی که فناوری بلاک چین در اکثر موارد با ارزهای دیجیتالی از قبیل بیت کوین گره خورده است، اما یکی از تحلیلگران معتقد است که این پلت فرم دیجیتالی نه تنها به رایج شدن طلا نیرویی دوباره می بخشد، بلکه آغازگری برای کمک به فلزات گرانبها جهت کاهش نقش سیستم ارزی بدون پشتوانه فعلی نیز خواهد بود.

روسیه و چین در ۱۰ سال اخیر شروع به جمع آوری هزاران تن طلای فیزیکی نموده اند. دو کشور شروع به حرکت به سمت ارز با پشتوانه طلا کرده اند که به طور کامل سیستم پرداخت دلاری را کنار می گذارد. این اقدام یک حرکت ژئوپولیتیکی و پولی از سوی دو قدرت بزرگ جهانی است.

در حقیقت این دو کشور در حال طراحی یک حمله به دلار آمریکا با استفاده از پشتوانه طلا هستند. روسیه، چین و متحدان‌شان در گروه بریکس(برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال حرکت به سمت یک سیستم تجارت طلای مخصوص خود و جدای از لندن و نیویورک هستند.

این حرکت یک گام کوچک به سوی یک ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا است که از فناوری بلاک چین استفاده می کند. اما بر خلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، این سیستم دیجیتالی توسط طلا پشتیبانی می شود.

هنگامی که این سیستم در حال اجراست، اعضای بریکس می توانند نفت، کالاها، اسلحه و تراز پرداخت هایشان را بدون دلار و در کل بدون نیاز به واسطه های مالی غربی، تجارت و تسویه نمایند.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.