۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۰۸۷ ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ دسته: انرژی
۰

محمد رضا نعمت زاده مشاور وزیر نفت در دولت دوازدهم و وزیر سابق صنعت گفت: طرح ها و پروژه‌های پتروشیمی که با فشار های سیاسی تصویب شده و صرفه اقتصادی ندارند باید متوقف شوند.

محمد رضا نعمت زاده مدیرعامل سابق پتروشیمی در دولت های هفتم و هشتم و مشاور وزیر نفت در دولت دوازدهم در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: طرح ها و پروژه‌های پتروشیمی که با فشار های سیاسی احداث آن ها تصویب شده باید متوقف شوند.

برخی طرح های پتروشیمی با سیاسی کاری تصویب شده است

نعمت زاده در پاسخ به این سوال که در رابطه با ۳۵ طرح نیمه تمام پتروشیمی که چندین سال است بهره برداری آن ها به تعویق افتاده چه رویکردی باید داشت گفت: در دوره‌ای طرح احداث چندین پتروشیمی بدون داشتن برآوردهای کارشناسانه و صرفاً به علت فشارهای سیاسی که از طرف برخی افراد وارد می شد تصویب گشت.

وزیر سابق صنعت و معدن در ادامه افزود: باید چنین طرح های که با سیاسی کاری به تصویب رسیده اند و ساخت آنها شروع شده است متوقف شوند چراکه جلوی کار اشتباه باید گرفته شود؛ البته در این میان طرح های بسیار خوبی وجود دارد که به علت تحریم و یا ناتوانی سرمایه گذاران نیمه تمام مانده است که باید این دسته از طرح ها را حمایت و کمک کرد تا هر چه زود تر تکمیل بشوند.

مشاور کنونی وزیر نفت در رابطه با اینکه طرح های نیمه تمام و اشتباه صنعت پتروشیمی با چند درصد پیشرفت را باید متوقف کرد بیان داشت: توقف طرح ها درصدی نیست و موضوعی است و اگر طرحی موضوعیت ندارد باید متوقف شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.