۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۸۹۵ ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ دسته: تولید
۰

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بدهی خودروسازان به قطعه سازان از مهمترین مشکلات این صنعت است، گفت: در حال حاضر تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

به گزارش مسیر اقتصاد عبداله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۱۸ دی ماه در گفتگو با رادیو اقتصاد با تاکید بر پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: صنعت خودرو به ویژه قطعه سازی در ایران از ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف منجمله اشتغال زایی، صادرات، ایجاد ارزش افزوده و غیره برخوردار است.

وی افزود: بدهی تولیدکنندگان خودرو به قطعه سازان در شرایط فعلی از جمله مهم‌ترین مشکلات این صنعت است.

سرمایه در گردش از دیگر چالش‌های اساسی صنعت قطعه سازی

رضیان با بیان اینکه سرمایه در گردش از دیگر چالش‌های اساسی صنعت قطعه سازی در کشور است، افزود: ظرفیت اشتغال صنعت قطعه سازی در کشور بسیار بالاست از اینرو می‌طلبد متولیان امر به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

توانایی رقابت قطعه سازان داخلی با محصولات مشابه خارجی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت قطعه سازی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا در هر کشوری بسیار نقش آفرین است، گفت: در حال حاضر تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

رضیان در پایان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های مثال زدنی که در صنعت قطعه سازی وجود دارد می‌طلبد مسئولان و متولیان امر در راستای رفع مشکلات و همینطور ارائه مشوق‌ها و حمایت‌ها از این بخش تلاش بیشتری داشته باشند.

صدر جدول واردات کشور در اختیار  قطعات منفصله خودرو

گفتنی است در حالی کارشناسان و مسئولین آگاه در صنعت قطعه سازی حرف از توانایی قطعه سازان داخلی در تولید محصولات با کیفیت و رقابت با محصولات مشابه خارجی می زنند که آمارهای واردات قطعات منفصله خودرو بسیار بالا می باشد.

بطوریکه طبق آمار تجارت خارجی کشور در ۹ ماهه سال‌جاری ۱.۲۴ میلیارد دلار قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری با «ساخت داخل ۱۴ تا ۳۰ درصد»، به کشور وارد شده و در رتبه اول واردات جای گرفته است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.