۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ دسته: مالیات
۰

دولت عربستان اعلام کرده است قصد دارد درآمد ۹.۳۵ میلیارد دلاری، حاصل از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۲۰۱۸ میلادی را، صرف اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ میلادی اخذ مالیات بر ارزش افزوده از برخی محصولات مصرفی این کشور را آغاز نموده است. برای این منظور دولت عربستان قانون جامع مالیات و زکات را طراحی و تصویب نموده است.

این درحالیست که تا پیش از این به دلیل وجود منابع مالی حاصل از فروش و صادرات نفت، دولت عربستان هیچ نوع مالیاتی از شهروندان این کشور اخذ نمی کرد.

دولت عربستان اعلام کرده است انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۳۵ میلیارد ریال سعودی معادل ۹.۳۵ میلیارد دلار از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد کسب نماید.

دولت عربستان همچنین اعلام کرده است منابع حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را صرف اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی و همچنین پروژه های توسعه ای خواهد نمود.

در حال حاضر تنها کشورهای عربستان و امارات از بین کشورهای عربی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را آغاز کرده اند. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در عربستان و امارات ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود در مجموع در دو کشور عربستان و امارات درآمدی بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده به درآمدهای دولت اضافه شود. این میزان مالیات در حدود ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی دو کشور عربستان و امارات است.

دولت عربستان سعودی به تازگی در گزارشی رسمی میزان کسری بودجه خود در ۴ سال گذشته را بالغ بر ۲۶۰ میلیارد دلار عنوان کرده است. همچنین دولت عربستان انتظار دارد با اجرای برنامه های توسعه ای متعدد از سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد کسری بودجه دولت را از بین ببرد.

منبع: عربین بیزینس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.