۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۲۱ ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مردم و دولت آلمان در سال ۲۰۱۷ میلادی با خرید بیش از ۱۷۵ تن طلا رکورد خرید طلا در یک سال را شکستند. استقبال مردم به خرید طلا در شرایطی است که خطرات سرمایه گذاری در دیگر بازارها افزایش یافته و احتمال وقوع یک بحران مالی جهانی بالا رفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس آمار منتشر شده از میزان خرید طلا توسط کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی مردم و دولت آلمان بیش از ۱۷۵ تن طلا خریداری کرده اند که در مقایسه با سال قبل از آن نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

این درحالیست که خرید ۱۷۵ تن طلا در یک سال توسط مردم و دولت آلمان یک رکورد برای این کشور محسوب می شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی مردم و دولت آلمان کمتر از ۱۱۸ تن طلا خریداری کرده بودند که در مجموع هزینه ای بالغ بر ۶.۱ میلیارد یورو معادل ۷.۳ میلیارد دلار برای این کشور درپی داشته است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل استقبال مردم به خرید طلا به عنوان یک سرمایه امن و قابل اطمینان، برخی از موسسات مالی در این کشور از جمله دویچه بانک اقدام به انتشار اوراق با پشتوانه طلا نموده اند.

بر اساس گزارش دویچه بانک آلمان خرید اوراق با پشتوانه طلا نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به طور گسترده مورد استقبال مردم آلمان قرار گرفته است.

تحلیلگران آلمانی معتقدند افزایش عدم قطعیت در دیگر بازارهای سرمایه گذاری و همچنین افزایش احتمال وقوع یک بحران مالی جهانی موجب شده است تمایل مردم آلمان به خرید طلای فیزیکی و اوراق با پشتوانه طلا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند روند استقبال گسترده مردم به خرید طلا در آلمان در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز تداوم داشته باشد.

استقبال بیشتر مردم و دولت های جهان به خرید طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی موجب شده است قیمت طلا در بازارهای جهانی در این سال ۱۴ درصد رشد داشته باشد.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.