۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۳۰۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ دسته: تولید
۰

دولت ترکیه از طریق توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد زیرساخت های گردشگری مناسب شرایط را برای رونق گردشگری در بخش های شرقی این کشور فراهم نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد احمد ارسلان وزیر حمل و نقل کشور ترکیه توسعه حمل و نقل ریلی برای جابه جایی مسافران را یکی از اقدامات اثرگذار دولت این کشور در افزایش میزان سفرها و رونق گردشگری داخلی و خارجی عنوان کرد.

بر اساس گفته های وزیر حمل و نقل کشور ترکیه شهر های شرقی این کشور مناطق دیدنی متعددی دارند که به طور خاص در فصل های سرما می تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

در همین راستا دولت ترکیه اقدام به راه اندازی یک مسیر ریلی مجهز از شهر آنکارا به شهر کارس در شرق این کشور نموده است و در عین حال زیرساخت های گردشگری این مناطق را نیز با اقداماتی نظیر ساخت هتل های پنج ستاره بهبود بخشیده است.

اقدامات دولت موجب شده است در طول سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۷۱ هزار نفر از این خط ریلی برای سفر به بخش های شرقی ترکیه استفاده نمایند که اغلب آن ها را مسافران تفریحی تشکیل می دهند.

وزیر حمل و نقل ترکیه نیز ضمن موفق ارزیابی کردن پروژه راه اندازی خط راه آهن آنکارا-کارس استفاده مردم از قطار برای انجام سفرهای تفریحی را اقدامی مناسب توصیف کرد که می تواند برای گردشگران و همچنین دولت مزایای متعددی داشته باشد.

به گفته این مقام دولت ترکیه در حال حاضر به دلیل استقبال گسترده مردم به سفر به شهرهای شرقی ترکیه در فصل سرما دولت با مشکل کمبود جا در این مناطق مواجه شده است و قصد دارد زیرساخت های گردشگری این شهرها را بیش از پیش توسعه دهد.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.