۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۲۸۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ دسته: دولت و حکمرانی، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۴۴ میلیارد دلار از طریق قراردادهای PPP در طرح های زیرساختی کشور ترکیه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد احمد ارسلان وزیر حمل و نقل بنادر و ارتباطات کشور ترکیه گفت این کشور از سال ۲۰۰۳ میلادی تا به حال از ظرفیت های بی شمار مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی استفاده کرده است.

وزیر حمل و نقل ترکیه در این خصوص گفت: «از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی سرمایه گذاری های متعددی از سوی بخش خصوصی در اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی صورت گرفته است که رقم آن به بیش از ۱۴۴ میلیارد دلار می رسد.»

بر این اساس در این مدت توسعه بزرگراه ها با بیش از ۷۶ میلیارد دلار، بخش ارتباطات با ۳۵ میلیارد دلار و توسعه بخش ریلی با ۲۲ میلیارد دلار بیشترین سهم را از سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های زیرساختی در کشور ترکیه به خود اختصاص داده اند.

بر اساس گفته های وزیر حمل و نقل ترکیه سرمایه گذاری ۱۴۴ میلیارد دلاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی موجب شده است تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۱ میلیارد دلار از سرمایه های دولتی صرفه جویی شود و به طرح های دیگر اختصاص یابد.

این وزیر دولت ترکیه همچنین از اثرگذاری قابل توجهی توسعه بخش های زیرساختی و اجرای پروژه های عمرانی بر دیگر بخش های اقتصاد سخن گفته است و میزان اثرگذاری غیر مستقیم توسعه بخش زیرساخت بر دیگر بخش های اقتصادی را ایجاد بیش از ۲۸۶ میلیارد دلار ارزش افزوده و حدود ۹ میلیون شغل عنوان کرده است.

توسعه صنعت هوایی و گسترش پروژه های ساخت فرودگاه ها از طریق قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی نیز یکی دیگر از برنامه های وزارت حمل و نقل ترکیه برای استفاده بیشتر از سرمایه های بخش خصوصی در توسعه بخش زیرساخت عنوان شده است.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.