۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۰۷۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت بازرگانی آمریکا بعد از بررسی شکایت ۴ شرکت تولیدکننده داخلی، قصد دارد تعرفه واردات برخی محصولات شیمیایی با نام رزین ها از ۵ کشور پاکستان، برزیل، اندونزی، کره جنوبی و تایوان را از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است قصد دارد تعرفه واردات برخی محصولات شیمیایی از ۵ کشور را افزایش دهد.

این افزایش تعرفه درپی شکایت ۴ شرکت تولیدکننده داخلی آمریکایی از واردات ارزان قیمت برخی محصولات شیمیایی با نام رزین ها از وزارت بازرگانی این کشور انجام خواهد شد.

بر اساس ادعای مسئولان کشور آمریکا رزین های وارداتی از ۵ کشور پاکستان، برزیل، اندونزی، کره جنوبی و تایوان به مراتب پایین تر از قیمت تمام شده آن ها در کشور آمریکا به فروش می رسند. از این رو دولت آمریکا قصد دارد از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بر واردات این محصولات از ۵ کشور یاد شده تعرفه ضد دامپینگ وضع نماید.

از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی، آمریکا بارها به منظور حمایت از تولیدات داخلی علیه کشورهای جهان تعرفه ضد دامپینگ وضع نموده است.

ترامپ به روشنی نشان داده است که استفاده از دیوار تعرفه ای یکی از اصلی ترین برنامه های او برای حمایت از تولیدات داخلی است.

در اجلاس اخیر وزیران کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی که به تازگی برگزار شد نیز یکی از پیشنهادات برخی کشورها محدود شدن وضع تعرفه های ضد دامپینگ بود که با مخالفت شدید آمریکا مواجه شد.

اتحادیه اروپا نیز پیش از این به بهانه حمایت های دولتی تعرفه های ضد دامپینگ بر واردات رزین ها از پاکستان وضع کرده بود. اما کشور پاکستان چند ماه پیش موفق شده بود با استفاده از سازوکار رسیدگی به شکایات سازمان تجارت جهانی اتحادیه اروپا را در این زمینه محکوم نماید.

با اینحال از آن زمان تا به حال کشور ترکیه و بعد از آن کانادا اقدام به وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه رزین های وارداتی از پاکستان نموده اند. آمریکا نیز در صورت وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه رزین های پاکستانی به سومین کشوری تبدیل خواهد شد که این قانون را علیه صادرکنندگان پاکستانی وضع می نماید.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.