۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۹۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

سازمان پیشرفت اینسور روسیه تحت هدایت و رهبری ایگور یورگینز، از سال ۲۰۰۸ به بررسی چالش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی این کشور پرداخته و ۴ ماموریت اصلی را برای خود تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقامتی کشورها برای رصد توسعه و پیشرفت خود و همچنین پیگیری اقدامات مرتبط با آن، نهادهایی را تاسیس نموده اند. روسیه نیز به عنوان یکی از کشورهای بزرگ، در این زمینه از طریق «اینسور» به عنوان یک «سازمان پیشرفت» اقدام نموده است.

سازمان پیشرفت اینسور روسیه با ارائه گزارشات خود موجب بلوغ نهاد های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود. در واقع اینسور یک پلت فرم برای چالش های پیش رو و یک نگاه استراتژیک برای پیشبرد اهداف کشور را به دولتمردان روسیه ارائه می کند.

اینسور در حوزه های مختلف مرتبط با پیشرفت روسیه اهداف مشخصی را دنبال می کند که در ادامه به آن اشاره شده است.

اولویت های سازمان پیشرفت اینسور روسیه

توسعه ملی، بهبود کیفیت زندگی شهروندان روسیه، ایجاد یک جامعه مدنی فعال و توسعه فناوری اطلاعات ۴ اولویت مهم سازمان پیشرفت اینسور روسیه است.

توسعه ملی

هدف اصلی اینسور در توسعه ملی گسترش نظام آموزشی،‌ تقویت پتانسیل های آموزشی در روسیه، تأمین مالی معلمان، تامین مسکن اقشار مختلف، مراقبت های پیشگیرانه همراه با افزایش سطح تکنولوژی در حوزه بهداشت و درمان، جمعیت شناسی و افزایش کیفیت زندگی است.

بهبود کیفیت زندگی شهروندان روسیه

طبق گزارشات اینسور امروزه تنها می توان ۱۵ تا ۲۰ درصد خانوارهای روسی را در طبقه متوسط جامعه قرار داد؛ در این حوزه هدف اینسور این است که تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. دستیابی به این هدف مستلزم گسترش فرصت های آموزشی، ایجاد شغل، بهبود خدمات عمومی و توجه به روستاییان است.

ایجاد یک جامعه مدنی فعال

یک جامعه مدنی قوی، ضرورت دولت دموکراتیک و اقتصاد رقابتی است. اینسور جامعه مدنی قوی را به معنی همکاری مردم و دیگر نهادها با دولت، سازندگی دولت،‌ حمایت دولت از منافع شهروندان و گروه های مهم جامعه می داند.

به نظر این سازمان تأسیس و توسعه نهادهای اجتماعی که دست آوردهای جامعه مدنی را تشویق می کند، موجب پیشرفت کشور و تضمین حقوق اقتصادی و سیاسی مردم می شود و در حال حاضر این سازمان، این هدف را دنبال می کند.

توسعه فناوری اطلاعات

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، یک عامل کلیدی برای یک رشد اقتصادی بالا و رو به رشد است. در بیشتر کشورهای توسعه یافته، ۸ تا ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را ICT  تشکیل می دهد و یکی از بخش های اصلی سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی است. بر این اساس اینسور توسعه فناوری اطلاعات را در اولویت های خود قرار داده است.

پینوشت:

[۱] Information and Communication Technology

برگرفته از : سازمان پیشرفت اینسور روسیه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.