۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۷۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ دسته: کشاورزی
۰

مقامات قزاقستانی با ارائه گزارشی میزان سرمایه گذاری ها در بخش غذا و کشاورزی را نسبت به سال گذشته در حدود ۵ الی ۵۰ درصد دانستند که این موضوع باعث رشد صادرات بخش کشاورزی به دیگر کشورها شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد مقامات قزاقستانی با ارائه گزارشی میزان حجم سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی خود را برای سال ۲۰۱۷ ارائه دادند که نشان دهنده رشد سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی در این بخش است.

طبق آمار مقامات محلی این کشور در ماه ژانویه و سپتامبر سال ۲۰۱۷ میزان صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی از این کشور به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته معاون وزیر کشاورزی جمهوری قزاقستان این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

رشد صادرات بخش کشاورزی قزاقستان از طریق بازاریابی برای محصولات تولیدی

بر اساس اعلام مقامات کشور قزاقستان طی یکسال گذشته، صادرات محصولات کشاورزی به میزان ۲۰.۲ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که طبق گزارشات وزارت کشاورزی قزاقستان برای اولین بار محموله صادراتی سویا به میزان ۴.۳ هزارتن در لیست محصولات صادراتی به چین نیز دیده می شود.

مقامات قزاقستانی همچنین برای صادرات گوشت گوسفند و همچنین گوسفند زنده به ایران توانستند با مقامات ایرانی به توافق دست پیدا کنند.

طبق اعلام وزارت کشاورزی قزاقستان، مسئولین اماراتی قصد دارند تعرفه های وارداتی کشور خود را مبنی بر واردات گوشت گوسفند و گاو برای قزاقستان بردارند و در همین راستا قرار است به زودی محموله های زیادی از گوشت گوسفند و گاو از قزاقستان به این کشور صادر شود.

افزایش ۵ الی ۵۰ درصدی سرمایه گذاری ها در بخش غذا و کشاورزی قزاقستان

قابل توجه است که طبق اعلام مسئولان دولتی قزاقستان، در ماه های ژانویه و اکتبر سال ۲۰۱۷ حجم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این کشور حدود ۲۳۷ میلیارد دلار بوده است.

این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴.۹ درصد رشد داشته است؛ همچنین میزان سرمایه گذاری برای تولید مواد غذایی ۶۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۵۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

منبع: apk-inform



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.