۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ دسته: انرژی
۰

ارزان تر بودن، کاهش آلودگی هوا، تغییر ترکیب محصولات صادراتی و سوددهی بیشتر و همچنین در دسترس بودن گسترده گاز طبیعی در روسیه، از دلایل پوتین برای حرکت به سمت مصرف بیشتر این محصول عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی در اظهار نظری در نشستی در خصوص توسعه مناطق مختلف این کشور گفته است: «گاز طبیعی در مقایسه با بنزین به مراتب ارزان تر است و آلودگی هوای کمتری ایجاد می کند. علاوه بر این ما منابع گاز طبیعی گسترده ای داریم.»

درپی این اظهار نظر پوتین کشور روسیه قصد دارد راهبرد جدیدی را در حوزه انرژی در پیش بگیرد و سوخت وسایل نقلیه را به طور گسترده از بنزین و گازوئیل به گاز طبیعی تغییر دهد.

پوتین همچنین گفته است: «صادرات گاز طبیعی و محصولات تولید شده از آن به بازار جهانی چندان سود آور نیست. از این رو لازم است بخش بیشتری از گاز را در داخل مصرف کنیم و به جای آن نفت و محصولات تولید شده از نفت را به بازارهای جهانی صادر نماییم.»

در واقع روی آوردن به مصرف بیشتر گاز طبیعی در داخل کشور و جایگزین کردن بنزین با گاز طبیعی، علاوه بر ارزان قیمت بودن و کاهش آلودگی هوا، از نظر تغییر ترکیب محصولات صادراتی به محصولات با سوددهی بالاتر نیز به سود روسیه تمام خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه افزوده است: «روی آوردن به مصرف بیشتر گاز طبیعی می تواند فرصت های جدیدی را در کشور ایجاد نماید و موجب ارتقاء مزیت رقابتی شرکت های داخلی شود. از این رو لازم است راهبرد افزایش تولید و مصرف گاز طبیعی همچنان مد نظر دولت مرکزی و دولت های محلی ایالت های روسیه باشد.»

در حال حاضر وسایل نقلیه گازی در کشور روسیه از دو نوع فشرده شده CNG و مایع LNG استفاده می کنند. وسایل نقلیه با ابعاد کوچک تر همچون خودروهای شخصی، ون ها و حتی کامیون های کوچک تر می توانند از CNG به عنوان سوخت استفاده نمایند. ولی وسایل نقلیه بزرگ تر همچون کامیون های بزرگ، لوکوموتیوها، کشتی ها و تراکتورهای کشاورزی می توانند از LNG استفاده نمایند.

شرکت خودروسازی ولکس واگن آلمان نیز به تازگی اعلام کرده است قصد دارد با همکاری شرکت گازپروم روسیه به ساخت مجدد خودروهای گاز سوز روی بیاورد.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.