۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

دکتر ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخلاف اکاذیبی که BBC و VOA به شدت شایع می‌کنند و برخی در داخل تکرار می‌کنند، نهادهای تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری نظیر ستاد اجرائی و بنیاد مستضعفان تمامی انواع مالیات‌های تکلیفی، ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم را پرداخت می‌کنند؛ همچنین این نهادها برنامه مشخصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، دکتر محمدجواد ایروانی، وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس و عضو مجمع تشخیص مصلحت در خصوص نحوه مقابله با برداشت دوگانه از اقتصاد مقاومتی گفت: داشتن متدلوژی جهت برنامه‌ریزی راهبردی، تحقق سیاست‌های کلی برنامه‌ی پنج ساله و نیز سایر سیاست‌های کلی نظیر اقتصاد مقاومتی، ضرورتی حیاتی است.

وی افزود: هر یک از بندهای ۲۴ گانه‌ی اقتصاد مقاومتی دو یا سه پیام کلیدی، یعنی عوامل حیاتی موفقیت (CSF) دارد که برنامه‌ی اقدام (Action Plan) برای هر یک از عوامل تعیین و با ایجاد شاخص کلیدی (Key Performance Index) برای هر برنامه‌ی اقدام می‌توان آن را پایش کرد.

دکتر ایروانی اضافه کرد: در این صورت است که می‌توان مطمئن شد که هیچ بند سیاستی را یک دستگاه مسئول کنار نگذاشته و هیچ برنامه‌ی اقدام و هیچ بند سیاستی مغفول نیست و نیز شاخص‌های کلیدی عملکرد نیز می‌گوید چقدر پیشرفت و یا سکون و یا پس‌رفت در برنامه‌های اقدام بوده که متناسباً پیگیری شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی در سطح کلیه نهادهای اقتصادی اجتماعی تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری نظیر ستاد اجرائی و بنیاد مستضعفان نیز در این چهارچوب علمی برنامه‌ریزی شده و برنامه‌های اقدام آنها بر اساس اقتصاد مقاومتی پایش علمی و عملکردی می‌شوند.

وی افزود: یعنی در ارتباط با هر بند مرتبط سیاست اقتصاد مقاومتی کلیه‌ی برنامه‌های اقدام مشخص و با شاخص‌های کلیدی عملکرد مورد سنجش مستمر قرار می‌گیرند.

دکتر ایروانی در پایان گفت: این نهادها هر چند سهم ناچیز ۱/۵ درصدی در اقتصاد ملی دارند اما سبک برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیری و اقدامات نوآورانه آنها، الگوئی محرک در پیشبرد اقتصاد مقاومتی برای سازمان‌های دیگر است و این در حالی است که برخلاف اکاذیبی که BBC و VOA به شدت شایع می‌کنند و برخی در داخل تکرار می‌کنند، این نهادها تمامی انواع مالیات‌های تکلیفی، ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم را پرداخت می‌کنند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.