۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۴۸۶ ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

با توجه به آمارهای ارائه شده توسط وزارت کشاورزی رومانی، صادرات گندم در این کشور طی دو سال گذشته در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ این دستاورد حاصل حمایت های هوشمندانه دولت رومانی از تولید پایدار محصول راهبردی گندم بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق آمارهای بدست آمده از سطح زیر کشت گندم در رومانی، وضعیت تولیدی این محصول در این کشور افزایش چشم گیری داشته است.

طبق آمارهای اعلامی از سوی دولت رومانی، تولید گندم توسط کشاورزان این کشور برای سال زراعی فعلی تا ۹.۱ میلیون تن تخمین زده شده است که ۵ درصد بالاتر از تولیدات سال گذشته می باشد.

همچنین این میزان تولید، ۱۶ درصد بالاتر از پیش بینی های اولیه تولید گندم در سال گذشته بوده که تحت حمایت های دولت به دست آمده است.

رشد ۵۰ درصدی صادرات گندم رومانی طی دوسال گذشته 

مسئولین بخش کشاورزی رومانی در نظر دارند تا صادرات گندم را به مرز ۷.۱ میلیون تن رسانده و نسبت به سال زراعی گذشته افزایشی در حدود ۴.۶ درصدی داشته باشند.

گفتنی است صادرات گندم در سال جاری برای این کشور اروپایی در حدود ۶.۸ میلیون تن بود که نسبت به سال ۲۰۱۶ دارای رشد ۴۳ درصدی بود.

برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مصر، ویتنام، مراکش، اردن و لیبی از جمله کشورهایی هستند که رومانی گندم خود را برای آنان صادر می کنند.

ثبات تولیدی در گندم و ذرت از طریق برنامه ریزی های حمایتی

از عمده دلایلی که کارشناسان برای افزایش تولید گندم در رومانی ذکر کرده اند وجود شرایط آب و هوایی مناسب برای کشت گندم، یارانه های دولتی و مدیریت کود و پیشگیری از بیماری ها و آفت های تولیدی است.

همچنین طبق گزارش وزارت کشاورزی رومانی در کنار افزایش کشت و تولید گندم، تولید ذرت نیز با توجه به آمار سال گذشته در حدود ۱۳ درصد رشد داشته که این موضوع نیز به دلیل شرایط تولیدی و حمایتی مناسب دولت و وزارت کشاورزی این کشور است.

منبع: world-grain



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.