۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۱۹۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

مسئولین پاکستانی با توجه به ذخایر مازاد گندم خود درصدد افزایش صادرات این محصول اساسی هستند، چرا که هزینه های نگهداری گندم در این کشور بالا بوده و ضایعات این بخش را تا حدود ۸ میلیارد دلار افزایش داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کارشناسان پاکستانی به منظور ایجاد راه حل مناسب برای مدیریت مازاد گندم های تولید داخلی هستند و در این باره راهکارهای متفاوتی ارائه کرده اند.

طبق آمارهای اعلامی در سال جاری حدود ۲۶ میلیون تن گندم در این کشور تولید شده است؛ پاکستان طبق آمار سازمان جهانی فائو هفتمین تولید کننده گندم در جهان است.

حدود دوماه قبل  کمیته ملی کشاورزی پاکستان با ارائه یک طرح شش محوری در حمایت از کشاورزان هدف گذاری تولید گندم این کشور برای سال جاری را ۲۶.۵ میلیون تن اعلام کرد.

به گفته کارشناسان پاکستانی ایجاد ذخایر گندم از طریق تولید آن در کشور می تواند باعث کاهش هزینه های سیاسی، امنیتی و تامین امنیت غذایی گردد.

افزایش یارانه های صادراتی برای حضور در بازار جهانی

کارشناسان پاکستانی در جهت بهبود مدیریت تولید و کاهش ضایعات ذخیره گندم، صادرات این محصول را پیشنهاد داده اند. چنانچه همواره به دولت پاکستان تاکید می کنند در جهت مدیریت محصول استراتژیک گندم یارانه ها صادراتی را افزایش داده تا این کشور حضور خود در بازارهای جهانی را بهبود بخشد.

در این راستا مسئولین پاکستانی با توجه به ذخایر مازاد گندم خود درصدد افزایش صادرات این محصول اساسی هستند، چرا که هزینه های نگهداری گندم در این کشور بالا بوده و ضایعات این بخش را تا حدود ۸ میلیارد دلار افزایش داده است.

طبق پیش بینی های انجام شده عرضه جهانی گندم در سال جاری به ۹۸۴ میلیون تن خواهد رسید؛ میزان مصرف گندم جهانی نیز به اندازه ۷۳۴ میلیون تن است که منجر به ثبات قیمتی در این محصول اساسی در جهان خواهد شد.

بر اساس آمارهای قیمت گندم در پاکستان، ارزش قیمتی این محصول در پاکستان به ازای هر کیلوگرم حدود ۱۲۰۰ تومان است که بالاتر از قیمت جهانی «۹۷۰ تومان به ازای یک کیلوگرم» می باشد.

منبع: Business Recorder



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.