۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۹۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، کشاورزی
۰

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد از بندرهای سوریه، برای صادرات گندم به این کشور و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه استفاده نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه در اظهار نظری اعلام کرد این کشور از بندرهای سوریه برای صادرات گندم خود به این کشور و دیگر کشورهای همسایه آن استفاده خواهد کرد.

معاون نخست وزیر روسیه در این خصوص گفته است: «بندرهای سوریه برای صادرکنندگان گندم روسیه موقعیت بسیار مناسبی دارند. ما قصد داریم گندم را با استفاده از بنادر سوریه به این کشور و همچنین دیگر کشورهای نزدیک به آن همچون عراق صادر نماییم. صادرات گندم از طریق بندرهای سوریه مزیت های اقتصادی زیادی برای ما خواهد داشت.»

روسیه در سال جاری رکورد تولید غلات خود را شکسته است و قصد دارد مشتریان جدیدی در بازارهای جهانی برای صادرات گندم پیدا نماید.

کشورهای سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه بخش زیادی از گندم مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می کنند و روسیه می تواند سهم زیادی از بازار گندم این کشورها را از آن خود نماید.

علاوه بر این روسیه و سوریه در زمینه توسعه تولید فسفات در کشور سوریه نیز به توافق رسیده اند. بر اساس گفته های معاون نخست وزیر روسیه، کشور سوریه منابع فسفات قابل توجهی دارد که می تواند آن را به دیگر کشورها صادر نماید.

بر اساس توافق صورت گرفته قرار است منافع حاصل از تولید و صادرات فسفات در کشور سوریه بین دو کشور روسیه و سوریه تقسیم شود.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.