۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۸۹۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

کشور ترکیه در طول ۶ سال اخیر بیش از ۲۱ میلیارد دلار کمک مالی به ۱۷۰ کشور جهان انجام داده که سهم کشور سوریه از این مقدار بیش از ۶۲ درصد بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی آژانس کمک های توسعه ای کشور ترکیه، این کشور در فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ میلیارد دلار به ۱۷۰ کشور جهان کمک مالی کرده است.

این درحالیست که ۶۲ درصد از این کمک ها به طور مستقیم به کشور سوریه اهدا شده است. در طول این مدت کشور سوریه با جنگ داخلی مواجه بوده است و به همین دلیل بیشترین میزان کمک های خارجی ترکیه را دریافت کرده است.

ترکیه در این مدت بیش از ۱۳.۶ میلیارد دلار به مردم و شهروندان جنگ زده سوریه کمک مالی نموده است. تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان کمک مالی ترکیه به مردم سوریه بیش از ۵.۸ میلیارد دلار بوده است.

کشورهای آفریقایی، کشورهای آسیای میانه و کشورهای اروپای شرقی مقصد بعدی کمک های مالی ترکیه در این مدت بوده اند.

در آسیای میانه ترکیه در ۶ سال اخیر ۶۰۳ میلیون دلار به قرقیزستان، ۲۸۱ میلیون دلار به قزاقستان، ۱۵۷ میلیون دلار به آذربایجان، ۷۹ میلیون دلار به ترکمنستان، ۴۷ میلیون دلار به ازبکستان و ۲۴ میلیون دلار به تاجیکستان کمک مالی انجام داده است.

میزان کمک مالی کشور ترکیه به کشورهای سومالی، افغانستان، مصر، فلسطین، تونس و عراق نیز بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

علاوه بر این کشور ترکیه به نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل و بانک جهانی نیز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی ارسال کرده است.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.