۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۸۷۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

روسیه قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلاری اولین نیروگاه هسته ای مصر را تا سال ۲۰۲۹ راه اندازی نماید. بیش از ۸۵ درصد از منابع مالی لازم برای ساخت این نیروگاه به شکل وام پرداخت می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی به مصر سفر کرده و با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار نموده است.

یکی از توافقات دو کشور در این دیدار ساخت اولین نیروگاه هسته ای کشور مصر توسط روسیه با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلاری عنوان شده است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز کشورهای روسیه و مصر در خصوص ساخت نیروگاه هسته ای در کشور مصر به توافق رسیده بودند اما این توافق اجرایی نشده بود.

بر اساس توافق صورت گرفته بین دو کشور، بیش از ۸۵ درصد از منابع مالی لازم برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای مصر از سوی روسیه به شکل وام پرداخت می شود. همچنین شرکت روس اتم ساخت این نیروگاه را به عهده گرفته است.

ساخت این نیروگاه تا سال ۲۰۲۹ به اتمام خواهد رسید و بر اساس توافقات صورت گرفته به مدت ۶۰ سال تعمیر و نگهداری از این نیروگاه بر عهده شرکت روسیه ای خواهد بود.

هدف روسیه از سرمایه گذاری در کشورهای منطقه تقویت جایگاه خود و کاهش اثرگذاری تحریم های مالی آمریکاست. توافقات اخیر دو کشور می تواند جایگاه روسیه در مصر را به میزان قابل توجهی تقویت نماید.

علاوه بر این روسیه و مصر توافق نموده اند پرواز مستقیم بین دو کشور را بار دیگر از سر بگیرند. مصر که به گردشگری به عنوان یکی از منابع اصلی ارزآوری متکی است، شدیدا به از سرگیری این پروازها نیازمند است.

بر اساس آمار سالانه علاوه بر مقامات سیاسی و اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاران روسی، بیش از ۳ میلیون گردشگر از سراسر روسیه به مصر سفر می کنند که براساس آمارها شامل حدود ۷۰ درصد از درآمد ارزی مصر می شود.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.