۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۵۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد به منظور جلوگیری از اثرگذاری تحریم های دلاری آمریکا، به زودی پول الکترونیکی «پترو» را با پشتوانه ذخایر عظیم نفتی راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد نیکولاس مادورو رئیس جمهور کشور ونزوئلا به تازگی اعلام کرده است کشورش قصد دارد یک واحد پول الکترونیکی با پشتوانه نفت راه اندازی نماید.

واحد پول الکترونیکی جدید ونزوئلا «پترو» نام دارد و بر اساس اظهارات رئیس جمهور کشور ونزوئلا پشتوانه آن ذخایر نفتی این کشور است.

هدف ونزوئلا از راه اندازی این واحد پولی مقابله با تحریم های مالی و به بیان دیگر جلوگیری از اثرگذاری تحریم های دلاری آمریکا عنوان شده است.

نیکولاس مادور در این خصوص گفته است: «در آینده نزدیک من راه اندازی پول الکترونیکی پترو را به طور رسمی اعلام خواهم کرد. ونزوئلا ذخایر نفت گسترده ای دارد که می تواند پشتوانه ای مناسب برای این واحد پولی باشد.»

آمریکا به تازگی بیش از ۱۰ مقام فعلی و سابق دولت ونزوئلا را تحریم نموده است و انتظار می رود در آینده نزدیک لیست تحریم نهادها و اشخاص ونزوئلا از سوی آمریکا گسترده تر شود.

در حال حاضر کشور ونزوئلا مشکلات قابل توجهی در تبادل دلاری و دریافت پول نفت از طریق دلار آمریکا ندارد، اما این کشور قصد دارد برای جلوگیری از اثرگذاری گسترده تحریم احتمالی دلار آمریکا، هرچه سریعتر از روش های دیگری برای مبادلات خارجی خود استفاده نماید.

راه اندازی پول الکترونیکی پترو و فراهم کردن شرایط استفاده از آن در مبادلات خارجی یکی از تدابیر کشور ونزوئلا برای جلوگیری از اثرگذاری تحریم های احتمالی آمریکاست.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.