۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۳۹۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر ایران در پاکستان گفت: تأخیر در امضای توافقنامه تجارت دوجانبه و راه اندازی روابط بانکی، مانع گسترش تجارت میان ایران و پاکستان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان در نشست با مقامات این کشور گفت: فقدان اطلاعات و دانش فنی در مورد ظرفیت‌های تجاری ایران و پاکستان مانع از گسترش تجارت دوجانبه میان دو کشور همسایه و اسلامی شده است.

هنردوست گفت: ایران مشتاق توسعه ارتباطات خود با پاکستان با تمرکز بر افزایش تجارت (که هر ساله رشد می‌کند)، امضای توافقنامه تجارت دوجانبه، صادرات برق به پاکستان، اجرای خط لوله گاز ایران و پاکستان و شروع معاملات بانکی بین دو کشور است.

تأخیر در پیگیری مانع گسترش تجارت ایران و پاکستان

وی افزود: تأخیر در آزادسازی تجارت بوسیله توافقنامه تجارت دوجانبه و راه اندازی معاملات بانکی میان دو کشور مانع از توسعه تجارت دوجانبه شده است.

عطا مالک از مقامات پاکستانی حاضر در نشست گفت: مذاکرات درباره توافقنامه تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان در حال انجام است و هر دو کشور با طراحی پیش‌نویس، متمایل به ارتقاء توافقنامه تجارت ترجیحی به توافقنامه تجارت آزاد هستند.

وی افزود: با موافقت ایران با پیش‌نویس پیشنهادی ارسال شده توسط پاکستان هر دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا میزان تجارت دوجانبه خود را که اکنون ۱۵۰ میلیون دلار است تا ۵ میلیارد دلار افزایش دهند.

عطا مالک اشاره کرد: به منظور تسهیل تجارت با ایران، بانک مرکزی پاکستان پیش‌نویس یادداشت تفاهمنامه به منظور امضای قرارداد پرداخت بانکی با بانک مرکزی ایران را به اشتراک گذاشته است.

وی افزود: علاوه بر پیش‌نویس مذکور در زمینه همکاری‌های بانکی، پیمان پولی دوجانبه میان دو کشور نیز گزینه دیگری برای افزایش تجارت دوجانبه است که دراین راستا هر دو کشور در حال حاضر تفاهمنامه‌ای را برای معرفی کانال‌های بانکی مورد نظر جهت افتتاح حساب و کاهش استفاده از دلار در گشایش اعتبار اسنادی امضا کرده‌اند.

منبع: نشن نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.