۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۳۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

یک حزب مالزیایی پیشنهاد داده است که کشورهای مسلمان می توانند با استفاده از فروش نفت به ارزهایی غیر از دلار، با اقدام آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل مقابله کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد، یکی از احزاب مالزیایی پیشنهاد داده است که جهان اسلام برای مقابله با اقدام آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، استفاده از دلار برای فروش نفت را کنار بگذارد.

داتوک سری ولپاری از سران این حزب مالزیایی گفته است که معاملات نفتی می تواند با ارزهای دیگری که در کشورهای تولیدکننده نفت و گاز مقبولیت دارند، انجام شود.

به گفته سری ولپاری، قدرت و نفوذ ملک‌سلمان پادشاه عربستان سعودی و نجیب رزاق نخست وزیر مالزی می‌تواند کشورهای مسلمان تولیدکننده نفت را متقاعد کند از تجارت نفت با دلار آمریکا خودداری کنند و به جای آن از ارزهای دیگر استفاده کنند.

این عضو حزب مالزی معتقد است که حذف دلار از معاملات نفتی به آمریکا درس خواهد داد که تصمیم خود برای شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل عواقب جدی برایش خواهد داشت.

به گفته سری ولپاری از آنجا که جهان اسلام دارای سلاح نفت است می تواند از آن به عنوان ابزار عملی در مقابل آمریکا استفاده کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (۶ دسامبر) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و اظهار داشت که آمریکا به زودی سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

منبع: نیو استریت تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.