۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۲۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با انتقاد از بحران آفرینان داخلی گفت: انتقال سرمایه های داخلی به خارج از کشور خیانت است.

به گزارش مسیر اقتصاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری با مذمت انتقال منابع مالی به خارج از کشور در شرایط کنونی اقتصاد ترکیه، افراد و بازرگانانی که این کار را می کنند را خائن خواند.

اردوغان همچنین به مقامات دولت خود دستور داده است اقداماتی را برای جلوگیری از خروج منابع مالی از کشور در دستور کار قرار دهند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: «من نشانه هایی می بینم که افرادی قصد دارند به طور گسترده منابع مالی کشور را به خارج منتقل کنند. به همین دلیل در شرایط فعلی یکی از اولویت های وزیران خودم را جلوگیری از این روند خروج سرمایه در نظر گرفته ام.»

با اینحال اردوغان در این سخنان به هیچ فرد و یا بازرگان خاصی به طور مستقیم اشاره نکرده است و شخصی را متهم ننموده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرده است: «ما نباید بگذاریم افرادی که در این کشور درآمد کسب کرده اند دارایی های خود را به سادگی به خارج از کشور منتقل کنند. دولت نباید در برابر این افراد با مسامحه برخورد کند.»

این درحالیست که به تازگی دولت ترکیه دارایی های رضا ضراب را به اتهام همکاری با آمریکا علیه کشور ترکیه مصادره نموده است. ضراب متهم شده است در دور زدن تحریم های آمریکا با ایران همکاری کرده است.

خروج گسترده ارز و دارایی از یک کشور علاوه بر ایجاد فضای نااطمینانی در داخل می تواند نوسانات مخربی را در بازار داخلی به وجود آورد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.