۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۰۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ولادیمیر پوتین معتقد است افزایش میزان ذخایر طلا موجب افزایش مقاومت اقتصادی و کاهش آسیب پذیری روسیه در برابر خطرات خارجی می شود؛ از این رو سیاست خرید گسترده طلا و افزایش سهم طلا از دارایی های خارجی را به بانک مرکزی این کشور تکلیف نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی روسیه در سال های اخیر به طور گسترده ای اقدام به خرید طلا از بازارهای جهانی نموده است. درپی اجرای این سیاست در این مدت میزان ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق اعلام سرگی شوتسوف معاون اول بانک مرکزی روسیه اتخاذ این سیاست به دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دستور کار قرار گرفته است و همچنان ادامه خواهد داشت.

شوتسوف در یک کنفرانس رسمی در این خصوص گفته است: «افزایش ذخایر طلا و سهم آن از دارایی های خارجی به طور مستقیم از سوی نخست وزیر پوتین به بانک مرکزی روسیه تکلیف شده است و تا سال های آینده روند آن ادامه خواهد داشت.»

معاون اول بانک مرکزی روسیه همچنین گفته است: «هیچ نیازی نیست من در خصوص ارزش و اهمیت طلا در شرایط فعلی نظام مالی جهانی سخن بگویم چراکه همه به خوبی از آن مطلع هستند. طلا دارایی ای است که به هیچ دولتی وابستگی ندارد. بنابراین بهترین راه برای نگهداری ذخایر خارجی در زمان عدم اطمینان استفاده از طلاست»

ولادیمیر پوتین معتقد است افزایش میزان ذخایر طلا موجب افزایش مقاومت اقتصادی و کاهش آسیب پذیری روسیه در برابر خطرات خارجی می شود و از این رو سیاست خرید گسترده طلا و افزایش سهم طلا از دارایی های خارجی را به بانک مرکزی این کشور تکلیف نموده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده میزان ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه بیش از ۱۸۰۰ تن است که بیش از ۱۷.۳ درصد از کل ذخایر خارجی این کشور را به خود اختصاص داده است.

در زمان انتخاب پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه، میزان ذخایر طلای این کشور در حدود ۳۴۳ تن بوده است که از آن زمان تا به حال بیش از ۵ برابر شده است.

در نمودار زیر میزان ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به حال نشان داده شده است.

بر اساس آمارهای جهانی از میزان ذخایر طلای کشورها در حال حاضر کشور روسیه بعد از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین، ششمین ذخایر طلای جهان را دارد.

این درحالیست که در سال گذشته میلادی بیش از ۳۸ درصد از کل طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی کشورهای جهان از سوی بانک مرکزی کشور روسیه خریداری شده است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.