۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۹۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

یکی از اقدامات کره جنوبی برای مواجهه با چالش های خود در مسیر پیشرفت و دستیابی به رشد همه جانبه و متوازن، تأسیس سازمان پیشرفت KDI بوده است. این سازمان، پیشرفت کره جنوبی را رصد و پیشنهادهای سیاستی خود را برای تسریع آن ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل اقتصاد مقاومتی سازمان پیشرفت کره جنوبی[۱] (KDI) در سال ۱۹۷۱ تأسیس شده است؛ این سازمان در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی تحقیقات گسترده‌ای را انجام می دهد که نتیجه این تحقیقات نقش مهمی در حل چالش های پیش روی کره ایفا می کند و در سیاست گذاری این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

در ۴۰ سال گذشته سازمان پیشرفت کی دی آی، مسائل اقتصادی همچون سیاست گذاری های کلان، مباحث مالی، اشتغال،‌ رفاه و تجارت را با هدف مبارزه با رکود، تورم و بیکاری مورد بررسی قرار داده است.

همچنین کی دی آي با تأسیس آموزشگاه سیاست گذاری عمومی و مدیریت[۲] در پی تربیت سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران آینده کشور کره جنوبی بوده است.

تمرکز تحقیقات و سیاست گذاری های KDI بر چه مسائلی است؟

سازمان پیشرفت کی دی آی متعهد است با تحلیل دقیق مسائل اقتصادی و اجتماعی، راهکارهایی نوین و هدفمند برای تحقق رشد اقتصادی پایدار و بهبود اوضاع اجتماعی کشور کره ارائه دهد.

این نقش‌آفرینی از طریق کارکردهای زیر محقق می‌شود:

  • سیاست گذاری اقتصاد کلان: مدلسازی، تجزیه و تحلیل در مسائل مربوط به سیاست های اقتصاد کلان، بررسی روند و پیش بینی اقتصاد همراه با ارائه توصیه های سیاستی میان مدت و بلند مدت از کارکردهای این سازمان است.
  • سیاست گذاری مالی: یکی دیگر از کارکردهای این سازمان بهبود و تقویت سیستم های مالی کره جنوبی، نظارت بر عملکرد بازارهای مالی و تحلیل بازارهای جهانی تأثیرگذار بر این کشور است.
  • سیاست گذاری رقابتی: در این کارکرد سازمان قصد دارد تا با بررسی کارایی و ساختار بازار، مقررات نهادهای عمومی، نهادهای نیمه دولتی و رقابت عادلانه و کارآمد اقتصاد را افزایش دهد.

توسعه ملی و منطقه ای، افزایش بهره وری سرمایه انسانی برای بهبود کیفیت زندگی، بررسی چالش ها و فرصت های بخش صنعت و خدمات کره جنوبی از اهداف این سازمان است.

کره جنوبی با مشارکت مؤثر سازمان پیشرفت KDI توانسته در این چهار دهه گام های بلندی را در جهت توسعه متوازن و همه جانبه بردارد و تاکنون موفقیت هایی را در زمینه بیمه بیکاری،‌ بیمه خدمات پزشکی، حقوق بازنشستگان و همچنین مبارزه با فقر داشته است.

پینوشت:

[۱] Korea Development Institute

[۲] KDI School of Public Policy and Management

برگرفته از: سازمان پیشرفت کره جنوبی (کی دی آی)



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.