۰۱ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۹۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ دسته: کشاورزی
۰

علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد عدم اعلام نرخ خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی بویژه گندم گفت: ادامه این وضعیت موجب از دست رفتن خودکفایی در تولید گندم و تهدید امنیت غذایی کشور خواهد شد.

علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با مسیر اقتصاد در مورد عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم توسط دولت گفت: دولت هرچه سریعتر باید قیمت گندم را اعلام کند.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نفوذ اندیشه واردات در بدنه دولت و مسئولین اجرایی، منجر به حاشیه رانده شدن تولیدات داخلی شده است.

وی در مورد اهمیت امنیت غذایی گفت: هر موضوع و سیاستی که به امنیت غذایی کشور آسیب وارد کند، از هر نظری مردود است و همه جهت گیری ها باید به سمت حمایت از تولید داخلی و امنیت غذایی باشد.

لزوم اعلام هرچه سریعتر نرخ خرید تضمینی گندم برای ادامه خودکفایی 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت فعلی، خودکفایی در تولید گندم بود که متاسفانه با فشار وارداتچی ها در معرض از بین رفتن است.

علی محمد شاعری در ادامه گفت: با ادامه این روند، قطعا در بحث گندم از خودکفایی فاصله گرفته و دوباره مانند  سال های قبل تبدیل به وارد کننده این محصول با ارزش غذایی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: باید نرخ خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی علی الخصوص گندم هر چه سریع تر توسط دولت اعلام شود تا صدمه ای به تولید داخلی وارد نشود.

گفتنی است طبق قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی دولت باید قیمت گندم را در ابتدای کشت پائیزه گندم به اطلاع کشاورزان برساند تا آنان برای تولید برنامه ریزی نماید.

سال زراعی گذشته با اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی ۱۱.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که ۸.۵ میلیون تن آن توسط دولت خریداری شد.

در این راستا ضروری به نظر می رسد به منظور حفظ خودکفایی در تولید گندم سیاست خرید تضمینی به شکل صحیح آن اجرایی شده و دولت علاوه بر اعلام هرچه سریعتر نرخ خرید تضمینی، قیمت محصولات کشاورزی را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.