۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۶۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۱

دولت روسیه به منظور حمایت از صنعت شیلات و جلوگیری از واردات، با مشارکت بخش خصوصی ۱ میلیارد روبل برای افتتاح مرکز پرورش ماهی تیلاپیا در آستاراخان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بزرگترین مرکز تولید ماهی تیلاپیا که ۱ میلیارد روبل در آن سرمایه گذاری شده است، در منطقه آستاراخان روسیه افتتاح شد.

الکساندر ژیلکین، فرماندار منطقه آستارخان با بیان این خبر تاکید کرد که این مرکز جهت خودکفایی در تولید و پایان دادن به واردات ماهی تیلاپیا ساخته شده است.

تولید ماهی تیلاپیا در روسیه برای پاسخ به افزایش تقاضای داخلی

وی افزود: تقاضای مصرف ماهی تیلاپیا در سراسر روسیه افزایش یافته است، به همین دلیل ما به فکر سرمایه گذاری روی تولید داخلی این ماهی افتادیم در حالی که سالیان قبل از بیشتر کشورها این ماهی را وارد می کردیم.

فرماندار منطقه آستارخان گفت: هزینه این پروژه یک میلیارد و ۷۹ میلیون روبل برآورد شده است، که از این میزان ۳۵۰ میلیون روبل توسط یک سرمایه گذار بخش خصوص تامین و مابقی آن از اعتبارات بخش دولتی روسیه به بخش شیلات می باشد.

ژیلکین افزود: احداث مرکز تولید ماهی تیلاپیا در این منطقه مزایایی از جمله اخذ مالیات و توسعه زیرساخت های مهندسی را به همراه دارد.

وی گفت: دولت روسیه این پروژه را برای حمایت از بخشی کشاورزی و توسعه صنعت شیلات و مقابله با واردات ماهی تیلاپیا به این کشور در دستور کار قرار داد.

ظرفیت ۱۱۰۰ تنی تولید ماهی تیلاپیا در مرکز پرورش ماهی آستارخان

ژیلیکین در ادامه با بیان این که این مجتمع پرورش ماهی تیلاپیا با ظرفیت ۱ هزار و ۱۰۰ تنی در روستای استپه آستارخان قرار دارد، افزود: این مرکز برای تولید سالیانه تیلاپیای زنده و منجمد در دو نوع تیلاپیای نقره ای و تیلاپیای قرمز طراحی شده است و  شامل کارگاه های تولید مواد غذایی و بسته بندی فوم نیز می باشد.

گفتنی است تیلاپیا یک گونه ماهی محبوب در روسیه است که فیله آن به طور عمده از ویتنام و چین وارد می شود و تنها تولیدی کوچک ماهی تیلاپیا روسیه در منطقه تای مون قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تاس روسیه

  1. روسیه کجاست ما کجاییم وافعا جای تاسف هست

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.