۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۵۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور ترکیه اعلام کرد به منظور حمایت از تولیدات داخلی در برابر واردات ارزان قیمت محصولات چینی، تعرفه واردات فولاد از این کشور را به ۱۶ تا ۲۲ درصد افزایش داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در ماه های اخیر کشورهایی همچون آمریکا و اتحادیه اروپا که بر واردات فولاد از کشور چین تعرفه وضع نموده اند.

کشور ترکیه نیز به مانند این کشورها به تازگی اعلام کرده است تعرفه واردات فولاد از کشور چین را به ۱۶ تا ۲۲ درصد افزایش داده است.

حمایت از تولیدات داخلی در برابر واردات ارزان قیمت چینی که از سوی دولت این کشور مورد حمایت قرار دارند، دلیل اصلی افزایش تعرفه عنوان شده است.

بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه برای هرکدام واردات فولاد از هرکدام از شرکت های چینی به میزان متفاوتی وضع شده است که از ۱۶ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

پیش از این تولیدکننده بزرگ فولاد در کشور ترکیه با نام اِردِمیر از وزارت اقتصاد این کشور علیه واردات ارزان قیمت فولاد چینی شکایت کرده بود. وزارت اقتصاد این کشور نیز بعد از بررسی شکایت تولیدکننده داخلی فولاد اقدام به افزایش تعرفه واردات این محصول از کشور چین نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان تولید فولاد در کشور ترکیه در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است و انتظار می رود تا پایان سال با تولید ۳۶ میلیون تن فولاد رکود تولید در این کشور شکسته شود.

رونق ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی نقشی اساسی در افزایش تقاضای فولاد در کشور ترکیه داشته است که شرایط را برای افزایش تولید این محصول فراهم کرده است.

در حال حاضر دولت ترکیه بزرگترین خریدار فولاد محسوب می شود و بیشترین نیاز به فولاد در زمینه اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی بوده است.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.