۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۵۴۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چین و هنگ کنگ به منظور تسهیل تجارت دوجانبه و دستیابی به ثبات مالی منطقه ای، پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید کردند. مبلغ این پیمان ۶۰.۶ میلیارد دلار است که نسبت به سال ۲۰۰۹ افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی چین ۲۷ نوامبر اعلام کرد که پیمان پولی دوجانبه خود با هنگ کنگ را در دیدار با هیأت پولی هنگ کنگ، تمدید کرده است. مدت این پیمان سه ساله است و بعد از اتمام این دوره، در صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد.

هر دو طرف بر این عقیده هستند که تمدید پیمان پولی دوجانبه به حفظ ثبات مالی منطقه ای، حمایت از تجارت و افزایش سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

یک پیمان پولی دوجانبه به دو طرف اجازه می دهد تا پرداخت های خود را به وسیله ارزهای ملی خود و بدون استفاده از ارز واسط انجام دهند.

همچنین یکی از اهداف اصلی چین در این پیمان پولی دوجانبه، گسترش استفاده از یوآن در بازارهای هنگ کنگ است که با انعقاد این پیمان دستیابی به این هدف تسهیل خواهد شد.

میزان خط اعتباری در نظر گرفته شده در پیمان پولی جدید میان دو کشور ۴۰۰ میلیارد یوآن یا ۴۷۰ میلیارد دلار هنگ کنگ معادل ۶۰.۶ میلیارد دلار آمریکا است. بر این اساس ارزش پیمان پولی میان دو کشور نسبت به سال ۲۰۰۹ افزایش دو برابری داشته است.

در ابتدا چین و هنگ کنگ در سال ۲۰۰۹ با هدف ایجاد ثبات مالی و تسهیل تجارت دوجانبه پیمان پولی با مبلغ ۲۹.۳ میلیارد دلار منعقد کرده اند.

از طرفی در آن سال هنگ کنگ با رکود اقتصادی مواجه بوده است و در آن زمان یکی از دلایل انعقاد پیمان پولی کمک به بهبود اقتصادی هنگ کنگ بوده است.

برگرفته از: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.