۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۹۲۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کمیسیون تجارت خارجی آمریکا رأی خود را در زمینه شکایت شرکت های داخلی از واردات لوازم خانگی اعلام کرد؛ بر اساس این تصمیم، تعرفه واردات محصولات شرکت های ال جی و سامسونگ به آمریکا به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد پیش از این شرکت ویرپول که تولیدکننده آمریکایی لوازم خانگی است، علیه واردات ارزان قیمت برندهای ال جی و سامسونگ به کمیسیون تجارت خارجی آمریکا شکایت کرده بود.

اکنون کمیسیون تجارت خارجی آمریکا بعد از بررسی درخواست شرکت ویرپول تصمیم خود را در این زمینه اعلام کرده است.

بر اساس نظر این کمیسیون چنانچه میزان واردات ماشین لباسشویی این دو برند در طول سال بیش از ۱.۲ میلیون ماشین لباسشویی باشد، تعرفه وارداتی معادل ۵۰ درصد از واردات آن ها اخذ می شود.

این تعرفه در سال اول ۵۰ درصد تعیین شده و در یک بازه زمانی سه ساله به ۴۰ درصد کاهش می یابد.

نظر کمیسیون تجارت خارجی آمریکا در حال حاضر برای رئیس جمهور این کشور ارسال شده است. انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نظر نهایی رئیس جمهور آمریکا در این زمینه اعلام شود.

اعلام این خبر از سوی کمیسیون تجارت خارجی آمریکا موجب شد سهام شرکت ویرپول به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این درحالیست که هنوز این قانون به مرحله اجرا نرسیده است.

یکی از وظایف کمیسیون تجارت خارجی آمریکا رسیدگی به شکایات شرکت های تولیدکننده داخلی در برابر محصولات وارداتی است.

شرکت های ال جی و سامسونگ سالانه از کشورهای مختلفی اقدام به صادرات محصولات خود به کشور آمریکا می کنند ولی قانون جدید بدون توجه به کشور مبدأ مشمول تمامی محصولات برندهای ال جی و سامسونگ خواهد شد.

افزایش تعرفه واردات ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ به آمریکا از طرفی موجب کاهش میزان واردات و بهبود وضعیت تولیدکنندگان داخلی این محصولات خواهد شد؛ از طرف دیگر این قانون موجب می شود ال جی و سامسونگ نیز انگیزه بیشتری برای افزایش میزان تولید خود در کشور آمریکا داشته باشند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.