۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۹۱۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ دسته: پول و بانک
۰

وزارت اقتصاد ترکیه و بانک توسعه اسلامی در زمینه تأمین مالی ۵۶۷ میلیون دلاری پروژه های داخلی همچون ساخت قطار پر سرعت و پروژه های بخش انرژی این کشور در ۲۰ سال آینده به توافق رسیدند.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس اعلام مهمت سیمسک معاون نخست وزیر ترکیه، وزرات اقتصاد این کشور و بانک توسعه اسلامی به تازگی در زمینه تأمین مالی ۲۰ ساله چند پروژه داخلی توسط این بانک به توافق رسیده اند و در این زمینه قراردادی ۵۶۷ میلیون دلاری منعقد کرده اند.

بر اساس این قرارداد بانک توسعه اسلامی در بازه ۲۰ ساله تأمین مالی پروژه هایی همچون ساخت قطعات قطار پر سرعت در کشور ترکیه و برخی پروژه های دیگر در حوزه انرژی را به عهده گرفته است.

طبق بیانیه ای که در این زمینه از سوی وزارت اقتصاد کشور ترکیه منتشر شده است قرارداد تأمین مالی ساخت قطعات ۱۰ قطار پر سرعت در حدود ۳۱۲ میلیون یورو معادل ۳۶۷ میلیون دلار ارزیابی شده است.

پروژه ساخت قطعات ۱۰ قطار پر سرعت توسط شرکت دولتی راه آهن کشور ترکیه اجرایی خواهد شد و بانک توسعه اسلامی تأمین مالی این پروژه را به عهده خواهد داشت.

علاوه بر این قرارداد تأمین مالی پروژه های بخش انرژی نیز بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که از سوی بانک توسعه اسلامی کشور ترکیه در ۲۰ سال آینده عملیاتی خواهد شد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.