۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۷۴۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزرات تجارت خارجی آمریکا به تازگی به منظور حمایت از تولیدات داخل در برابر محصولات وارداتی، تعرفه واردات سیم فولادی از کشورهای روسیه، بلاروس و امارات را به ۷۵۷، ۲۸۰ و ۸۴ درصد افزایش داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت تجارت خارجی آمریکا اعلام کرده است بر اساس تصمیمات جدید و به منظور حمایت از تولیدات داخلی تعرفه واردات سیم فولادی از کشورهای روسیه، بلاروس و امارات افزایش یافته است.

بر این اساس تعرفه واردات سیم فولادی از روسیه ۷۵۷ درصد، از بلاروس ۲۸۰ درصد و از امارات ۸۴ درصد تعیین شده است.

طبق اعلام وزارت تجارت خارجی آمریکا دلیل افزایش تعرفه واردات سیم فولادی از سه کشور روسیه، بلاروس و امارات، بازار شکنی محصولات وارداتی این کشورها و صدمه واردکردن به تولیدات داخلی بوده است.

ویلبر راس وزیر تجارت خارجی آمریکا در سخنانی در این رابطه گفته است: «آمریکا به تجارت منصفانه و آزاد با دیگر کشورها پایبند است. اما در این مورد حمایت کشورها به منظور صادرات به آمریکا اقدامی غیر منصفانه تشخیص داده شده است. از این رو تصمیم گرفته ایم تعرفه واردات سیم فولادی از سه کشور روسیه، بلاروس و امارات را به منظور مقابله با تجارت غیرمنصفانه افزایش دهیم.»

وزیر تجارت خارجی آمریکا همچنین تأکید کرده است که این وزارت خانه به طور کامل به حمایت از تولیدات داخلی آمریکا متعهد است و اجازه صدمه وارد شده به شرکت های داخلی از طریق تجارت غیر منصفانه شرکت های خارجی را نخواهد داد.

وزارت تجارت خارجی آمریکا اعلام کرده است تازمانی که شرکت های صادرکننده سیم فولادی از کشورهای روسیه، بلاروس و امارات با استفاده از حمایت های داخلی به کار خود ادامه دهند، نظام تعرفه ای تصویب شده نیز به قوت خود باقی خواهند ماند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان واردات سیم فولادی آمریکا از کشورهای روسیه، بلاروس و امارات به ترتیب ۳۲.۳ میلیون دلار، ۱۰.۴ میلیون دلار و ۷ میلیون دلار بوده است.

طبق اعلام وزیر تجارت خارجی آمریکا اصلاح قوانین تجاری به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از برنامه های اصلی دولت ترامپ محسوب می شود.

وزارت تجارت خارجی آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تا به حال بیش از ۷۷ مورد شکایت علیه صادرکنندگان خارجی را مورد بررسی قرار داده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی ۶۱ درصد افزایش یافته است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.