۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۳۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است قصد دارد به منظور مدیریت بازار ارز و جلوگیری از اثرگذاری نوسانات بازار ارز بر فعالیت های تولیدی بازار بورس آتی ارز راه اندازی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است قصد دارد به منظور مدیریت قیمت در بازار ارز و همچنین کاهش ریسک سرمایه گذاران بازار بورس آتی ارز راه اندازی نماید.

در این بورس سرمایه گذاران می توانند برای زمانی معین در آینده ارز را با قیمت مشخص شده خریداری کنند و از ریسک ناشی از نوسان احتمالی قیمت ارز تا آن زمان در امان بمانند.

طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه سقف فروش ارز در بورس آتی در ارز تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است اجرای این طرح در سال ۲۰۱۸ میلادی را نیز در دستور کار دارد که جزئیات آن در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که به دلیل تورم بالا در اقتصاد ترکیه قیمت ارز خارجی در بازار این کشور در حال افزایش است. در ماه گذشته میلادی نرخ برابری یک دلار آمریکا به یک لیر ترکیه به بیش از ۳.۹ رسید که نشان از کاهش قابل توجه ارزش پول ترکیه داشت.

راه اندازی بورس آتی ارز می تواند با از بین بردن ریسک تأمین مالی برای سرمایه گذاران داخلی و تولیدکنندگان از اثرگذاری منفی نوسانات قیمتی در بازار ارز بر فعالیت آن ها جلوگیری نماید.

علاوه بر این وجود بورس ارز راهکاری مناسب برای تعیین قیمت ارز به طور واقعی و با تقاطع گیری از عرضه و تقاضای حقیقی در بازار ارز است.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.