۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۱۱۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ دسته: پول و بانک
۰

آمریکا قصد دارد با راه اندازی یک پول الکترونیکی جدید که قیمت آن با دلار ثابت شده است، علاوه بر تقویت جایگاه خود در بازار پول های الکترونیکی، به رواج دلار در جهان کمک نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد آمریکا قصد دارد یک پول الکترونیکی جدید راه اندازی کند که از نظر قیمتی به طور یک به یک با دلار برابر است.

این پول الکترونیکی بر پایه فناوری بلاک چین طراحی شده است که امکان استفاده از آن برای شهروندان آمریکایی و دیگر مردم دنیا چه در داخل آمریکا و چه در خارج از این کشور فراهم شده است.

هدف آمریکا از راه اندازی این پول الکترونیکی تقویت جایگاه دلار در جهان و ورود به عرصه بازار پول های الکترونیکی است که مورد استقبال مردم جهان قرار گرفته است.

این پول الکترونیکی عملا با پشتوانه دلار آمریکا خواهد بود و راه اندازی آن می تواند شرایط را برای رواج بیشتر دلار در بین مردم کشورهای جهان فراهم نماید.

کارشناسان عرصه مالیه بین الملل معتقدند در آینده نزدیک پول های الکترونیکی رشد قابل توجهی خواهد داشت و تعداد زیادی از این نوع پول های الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای مبادله کالا در سطح جهان و همچنین ذخیره ارزش وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

آمریکا نیز قصد دارد از این بازار نوظهور عقب نماید و علاوه بر سهم داشتن از این بازار، با استفاده از آن به رواج بیشتر دلار در جهان کمک نماید.

نکته قابل توجه در پول الکترونیکی جدید آمریکا عدم متمرکز بودن آن بر خلاف دلار است. در واقع این پول الکترونیکی جدید به مانند پول هایی همچون بیت کوین به صورت غیرمتمرکز عمل می کنند و دولت آمریکا اختیار عمل کمتری در مدیریت آن خواهد داشت.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.